avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1628 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Indemnizatie student
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Indemnizatie student

Daca sunt studenta anul 2, sunt insarcinata si voi ingheta anul, dar asta insemnand sa termin si cel de-al 2-lea semestru, pot primi indemnizatie pt cresterea copilului? Mentionez ca atunci cand voi termina acest an, voi fi in luna a 3a sau a 4a. Daca mi-as face contract de munca cate luni ar trebui sa lucrez ca sa pot beneficia?
Multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 18:27, 23 Martie 2013
1. Pentru a beneficia de indemnizatie pentru concediu crestere copil (CCC) trebuie ca in cele 12 luni premergatoare nasterii copilului (inclusiv luna nasterii) sa aveti venituri din salarii, din activitati independente sau agricole sau perioade asimilate (studenta la zi, somaj indemnizat, concedii medicale, concediu de maternitate etc.).

2. La terminarea anului II aveti doua posibilitati:
- sa frecventati in continuare cursurile facultatii, car pana veti naste;
- sa incheiati un contract individual de munca (CIM) fie si pe perioada determinata pana veti intra in concediu de maternitate (126 de zile = sarcina si lauzie = pre si postnatal), dupa care veti intra in CCC.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cum sa beneficiez de maternal stoienescumaria stoienescumaria sunt gravida in 10 saptamani , nu am lucrat din noiembrie 2011, pot sa platesc din mana si sa beneficiez de maternal dupa nastere si unde ? (vezi toată discuția)
Indemnizatie pt cresterea copilului ramonasoiman ramonasoiman Buna ziua, am si eu o intrebare referitor la indemnizatia pentru cresere a copilului. Eu in iulie am terminat masterul si cum nu m-am gasit un job am depus ... (vezi toată discuția)