avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 855 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Contestare concediere
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Contestare concediere

cum pot si unde sa contest concedierea care mi s-a facut? La firma la care lucrez sunt 2 angajati:un inginer si o secretara. Eu, inginerul, sunt dat afara deoarece patronul spune ca la firma de consultanta si proiectare nu mai are nevoie de inginer. Nu se desfiinteaza firma daca el desfiinteaza singuul post de inginer? Spune ca e in criza financiara si are nevoie doar de secretara pentru functionarea firmei. Ciudat!...Mie mi-a dat doar o foaie ca se desfiinteaza postul meu.
Vreau sa stiu cum trebuie sa actionez in aceasta situatie.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 18:51, 24 Februarie 2009
Daca considerati ca ati fost concediat abuziv va puteti adresa instantei de judecata (Tribunal - fiind vorba de un litigiu de munca) si contestati decizia de concediere.
trebuie mai intai sa-mi gasesc un avocat. Nu? Apoi merg la tribunal pentru contestatie. Nu stiu cum se procedeaza in astfel de situatie.
Ma ajuta faptul ca am copii dupa anumite acte ce mi s-au dat inainte de concediere si anume: un act prin care inceta cim cu acordul partilor si o emisie a mea de pe data de 15 martie 2009. Acestea au fost facute de angajator. daca nu am vrut sa le semnez, mi-a zis ca ma concediaza. Actul pe care mi l-a dat pe 23 februrie, dar in care se spune ca de pe 20 februarie incepe perioada de preaviz arata asa:


"Ca urmare a deciziei administratorului, nr.1/19.02.2009, s-a hotarat desfiintarea locului de munca pentru care ati fost angajat, precum si inceperea periodei de preaviz cu data de 20.02.2009, Mentionam ca pe durata perioadei de preaviz nu este necesara prezenta dumneavoastra la locul de munca fara a se prejudicia in vreun fel drepturile dumneavoastra salariale.