Prin declaratiile date la Registrul comertului, la infiintarea firmei, dvs. ati semnat ca sunt indeplinite conditiile din punct de vedere al ssm, psi, mediu, sanitare, etc. La solicitarea dvs. vi se elibereaza de catre Registrul comertului, certificate constatatoare pentru fiecare din domeniile amintite.
Inregistrat ca persoana fizica autorizata, asociatie familiala sau intreprindere individuala, daca nu aveti angajati, va asumati ca titular de firma, responsabilitatea pentru respectarea tuturor prevederilor legale, in domeniile mentionate mai sus, raportat la activitatea desfasurata de catre dvs.
Si in activitatea prestata de dvs. pot aparea riscuri de accidentare a dvs. sau a cumparatorilor si/ sau alt gen de situatii nedorite.
Exemplu. Activitatea de comert cu amanuntul o desfasurati intr-un spatiu comercial (incinta in cladire, chiosc, taraba, etc.) si prin prezentarea de marfa, in rafturi, depozite, pe console, etc., la manipularea acestor marfuri de catre dvs., cumparatorii pot fi pusi in pericol de accidentare. Prin modul de depozitare, care poate fi defectuos, se pot crea conditii de incendiu si chiar de explozie, eventual urmate de poluare a mediului din jurul magazinului. In spatiul comercial aveti amplasate: tablou electric 220 V, cabluri electrice, prize, becuri, intrerupatoare, aparate electrice, etc. Utilizati echipamente de incalzire, ventilare, aer conditionat, electrocasnice, etc., alimentate de la reteaua electrica de 220 V.
Veti fi controlat si ITM, politia sanitara, politia sanitar-veterinara, pompieri, garda de mediu, tocmai pentru a verifica daca respectati prevederile legale. Daca se constata nerespectari, puteti fi amendata contraventional.
Pentru prevenirea unor situatii nedorite, nu este rau daca veti incheia contracte de prestari servicii, astfel incat anual (sau la orice alta periada de timp) sa fiti consiliata de catre o firma autorizata/ persoana fizica autorizata care sa va prezinta situatia exacta in care functionati.
O identificare si evaluare a riscurilor de accidentare pentru firma dvs. cred ca ar fi utila, chiar daca nu aveti angajati.
Prin declaratiile date la Registrul comertului, la infiintarea firmei, dvs. ati semnat ca sunt indeplinite conditiile din punct de vedere al ssm, psi, mediu, sanitare, etc. La solicitarea dvs. vi se elibereaza de catre Registrul comertului, certificate constatatoare pentru fiecare din domeniile amintite.
Inregistrat ca persoana fizica autorizata, asociatie familiala sau intreprindere individuala, daca nu aveti angajati, va asumati ca titular de firma, responsabilitatea pentru respectarea tuturor prevederilor legale, in domeniile mentionate mai sus, raportat la activitatea desfasurata de catre dvs.
Si in activitatea prestata de dvs. pot aparea riscuri de accidentare a dvs. sau a cumparatorilor si/ sau alt gen de situatii nedorite.
Nu sunt de acord cu dumneavoastra cel putin in domeniul SSM, atata timp cat Legea nr.319/2006 a securitatii şi sanatatii in munca are drept scop instituirea de masuri privind promovarea imbunatatirii securitatii şi sanatatii in munca a lucratorilor. Cum nu avem lucratori legea nu se aplica pana la aparitia de alte prevederi.
ITM-ul nu controleaza firme care nu au angajati.
POPA GHEORGHE
Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca
inspector ssm a scris: "ITM-ul nu controleaza firme care nu au angajati."
Din pacate, exceptia intareste regula. Sunt cazuri in care ITM verifica toate firmele de pe strada ..... si intra pe toate usile.
Exemplu. In urma unor evenimente petrecute intr-un spatiu (hala) aflat la subsol, unde functionau zeci de tarabe cu marfa, cu activitate comert cu amanuntul, are loc un incendiu, cauza fiind substante inflamabile depozitate necorespunzator, soldat cu 2 victime (1 cumparator si 1 titular PFA) cu incapacitate temporara de munca, datorita inhalarii de fum. Se face control PSI pentru incendiu, se cerceteaza accidentul de munca, se face control in toata hala, se amendeaza contraventional detinatorul halei, dar si pfa de uinde a pornit incendiul, se dau amenzi contraventionale la alte pfa-uri pentru depozitare necorespunzatoare marfa, pe rafturi, supraetajat, etc.
In cazul ajungerii in instanta de judecata (se contesta amenzile), un raport de expertiza tehnica judiciara in specialitatea protectia muncii, va contine concluzii legate de mentiunile de mai sus, respectiv faptul ca nu au fost respectate nomele ssm la depozitarea marfii, etc., iar o expertiza tehnica judiciara in specialitatea psi - nu au fost respectate normele psi la depozitarea marfii, s-au depozitat inclusiv produse inflamabile, etc.
Cand am postat am avut in vedere aceasta posibilitate.
In mod normal, daca nu au angajati, firmele respective nu sunt controlate de catre ITM.
Nu am sustinut, ca se efectueaza controale periodice de catre ITM inclusiv la firme fara angajati. Chiar am precizat: "Si in activitatea prestata de dvs. pot aparea riscuri de accidentare a dvs. sau a cumparatorilor si/ sau alt gen de situatii nedorite."
se amendeaza contraventional .................. dar si pfa de uinde a pornit incendiul, se dau amenzi contraventionale la alte pfa-uri pentru depozitare necorespunzatoare marfa, pe rafturi, supraetajat, etc.
Daca amenzile s-au dat pe legea 319/2006 mi se pare extrem de simplu sa fie anulate in instanta