Sunt in curs de deschidere a unui SRL. Am doua intrebari:
1. Pot face cheltuieli inainte de deschiderea firmei iar ulterior acestea sa fie inregistrate in contabilitate ca deductibile?
2. Care este procedura legala de achizitie a unui utilaj de la o persoana fizica (un cetetan are un strung de lemn de vanzare, iar eu am nevoie de utilaj la firma pe care urmeaza sa o deschid)?
In momentul primiri certificatului de inregistrare si CUI puteti face achizitia Utilajului pe baza de contract de vinzare -cumparare de la Persoane fizice cu toate datele lui si plata prin caseria firmei cu "dispozitie de plata".
nu v-as sfatui sa faceti multe cheltuieli inainte de a primi actele de la Reg. Comertului decit cele necesare infiintari firmei .Colaborati cu viitoarea contabila a firmei sa va sfatuiasca.
Cheltuielile facute pentru infiintarea societatii se inregistreaza in contul 201 - "Cheltuieli de constituire" se amortizeaza si sunt deductibile fiscal pentru platitorii de impozit pe profit.
Cumpararile de la persoanele fizice se fac cu borderoul de achizitie.
Sunt putin confuz: ce diferenta este intre achizitia unui utilaj de la o persoana fizica, de catre o firma, cu contract de vanzare-cumpare sau cu borderou de achizitie?
Rog respectuos clarificari cu citarea bazei legale.
Atata timp cat aveti un document justificativ ( NIR) facut in baza contr.de vanzare-cump.eu nu vad o problema.Atenti...insa, vanzatorul sa justifice cu acte provenienta respectivului utilaj sau sa declare in contract cum a fost acesta dobandit