as dori sa stiu daca firma ce ma are pe mine ca asociat unic poate sa cumpere de la mine ca persoana fizica diferite bunuri folosite apoi in activitati de inchiriere.?
1. eu ca persoana fizica trebuie sa fac dovada provenientei ( prin acte) a bunurilor pe care le vand firmei mele chiar daca sunt cumparate acum 2 ani ?
2.. prin ce modalitate le vand firmei ? borderou de achizitii este suficient?
3. Firma trenuie sa-mi plateasca mie cand are banii contravaloarea bunurilor?
4.Eu ca asociat unic stabilesc valoarea bunurilor???
va rog tare, tare mult sa-mi raspundeti
multumesc mult.
1) Nu trebuie sa faceti dovada.
2) Contract de vanzare cumparare bunuri mobile, insotit de declaratie pe propria raspundere ca sunteti proprietarul lor. Contractul va coontine o anexa cu detalierea bunurilor si pretul aferent fiecaruia. In baza acestui contract se intocmeste un o nota de receptie si se inregistreaza incontabilitate.
3) Da, firma va va achita aceasta contravaloare, in masura in care exista disponibilitati banesti.
4) Nu, dumneavoastra ca vanzator stabiliti pretul bunurilor si tot dumneavoastra (in calitate de cumparator de data aceasta) sunteti de acord cu pretul de achizitie. In principiu pretul nu poate fi mai mare decat cel de utilitate sau de piata.
multumesc ptr raspuns.Contractul de vanzare cumparare este tot una cu borderou de achizitii( a achizitiona=a cumpara)??? contabila mea spunea ca asa se face cu borderou. Si nu am acte pe aceste bunuri caci acum 2 ani nu ma gandeam sa le folosesc intr-o afacere.Sper sa nu fie probleme. Deci borderou nu este suficient? si contractul devanzare cumparare trebuie inregistrat undeva sau ramane in actele firmei? va multumesc, sunt la inceput si nu prea stiu.
Nu e totuna.Depinde si ce ce cumparati.
BORDEROU DE ACHIZIŢIE
(cod 14-4-13 şi cod 14-4-13/b)
1. Serveşte ca:
- document de înregistrare în gestiune a bunurilor cumpărate de la persoane fizice;
- document justificativ de înregistrare în evidenţa contabilă în partidă simplă a valorii bunurilor cumpărate;
- document pentru justificarea sumelor primite ca avans (spre decontare) pentru achiziţii sau pentru decontarea sumelor plătite pentru achiziţii.
2. Se întocmeşte în două exemplare pentru aprovizionările cu bunuri de pe piaţa ţărănească, de la producătorii individuali sau de la alte persoane fizice, în momentul achiziţiei.
Daca va ganditi sa treceti bunurile personale pe firma, nu faceti borderou de achizitii.Puteti sa faceti un contract de comodat, sau un C-V cu respectarea reglemenarilor privind pretul, etc
Nu stiu care este raspunsul corect atata timp cat 2 sau chiar 3 specialisti mi-au rsapuns aici pe forum diferit.Dv -stra si dl contabil Iulian aveti pareri diferite.Este vorba despre calculator, imprimanta , copiator,un birou , scaune etc pe care as vrea sa le trec pe firma si apoi cand va avea bani firma imi va da banii .Acestea sunt luate inainte deinfiintarea firmei dar atata timp cat le uzez pt firma de ce firma sa nu-mi dea banii pe ele? deci cum fac? de ce borderou de achizitii nu este bun?