Am intrat intr-un SRL si am 10% din el si sunt administrator.
Am semnat cateva contracte si acte pana acum.
1. As dori sa ies din firma si nu stiu cum.(care este procedura)
2. Pot sa mai fiu tras la raspundere pentru actele semnate? ( ex. daca nu se mai plateste leasingul sau daca nu se respecta vre-o clauza dintr-un contract semnat de mine, desi eu nu mai am treaba cu respectiva firma?)
1.Pentru a iesi din firma este nevoie de acordul tuturor asociatilor , care la ORC , vor semna actul aditional la statutul societatii.Daca sunt 2 asociati asociatul care ramane in firma , devine asociat unic, si trebuie sa nu mai fie asociat unic si in alta societate. Daca nu se realizeaza acordul de vointe puteti intenta o actune judecatoreasca pentru a iesi din societate.
2.Raspunderea pentru toate obligatiile asumate revine asociatului/asociatilor care ramane/raman in firma
Pentru a nu mai avea nicio legatura cu societate nu este suficient sa cedezi partile sociale (sa nu mai fi asociat), va trebui sa reunti si la functia de administrator (ai grija sa predai tot ce ai primit pe baza de proces-verbal si sa ti se dea descarcare de gestiune).
Intr-un SRL administratorul este cel care raspunde si nu asociatul, asa ca vei raspunde pentru faptele tale in legatura cu societatea pana la data la care ai fost administrator, dupa aceasta data va raspunde noul administrator.
Daca eu am adus in firma 12 000 euro care au fost folositi pt infiintarea firmei, chiria spatiului pt firma si avansul pt masina fimei, si vreau sa ies din firma imi pot lua partea de aport? firma nu are acesti bani acum, si as dori sa fac un contract cu fostul meu asociat ( eram 2 asociati, el administrator, aveam drepturi 50% - 50% ) prin care el se obliga sa-mi plateasca lunar o suma. ( el nu a adus nimic in firma)