avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 368 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii şi fundaţii, într-un ... Model de raport administrator si de PV al AG
Discuție deschisă în Asociaţii şi fundaţii, într-un cuvânt: ONG-uri

Model de raport administrator si de PV al AG

Buna ziua.Va rog ajutati-ma cu doua modele de raport administrator si proces verbal al AG.pt.ONG non-profit .Multumes din suflet.
Cel mai recent răspuns: radumititean , utilizator 09:00, 2 Mai 2019
In rezumat, raportul presedintelui contine un rezumat narativ al principalelor activitati/proiecte derulate de respectivul ong in timpul anului 2012 si un rezunat al situatiei financiare care sa cuprinda totalul veniturilor din din care detaliati separat suma pentru veniturile din cotizatii, din donatii si sponsorizari, din 2%, din activitati economice daca au fost asa ceva desfasurate in ong. La cheltuieli se trec totalul cheltuielilor la activitatile neeconomice cat si economice. Apoi se trec daca e cazul profitul sau pierderea.
Se trec daca sunt datorii restante de platit, si care e solutia propusa de catre comitetul de conducere pentru acoperirea lor. Se specifica daca au fost facute imprumituri in anul 2012 si care trebuie platite.
Se trec si creantele de incasat detaliat si motivele pentru care nu au fost incasate pana la sfarsitul anului.
Se trece in final numarul de membrii cu drept de vot ai ong, daca au mai intrat sau au iesit membrii in timpul anului 2012.
Se specifica daca au fost persoane angajate pe ong si daca au fost probleme in desfasurarea activitatii lor.
Se trece ca s-a facut inventarul si daca s-au constatat probleme si ce masuri s-au propus de catre comisia de inventariere.
In final se trec cateva propuneri de activitati/proiecte pe care comitetul de conducere le face pentru anul urmator pentru indreptarea unor situarii mai complicate sau pentru dezvoltarea ong.
Raportul e semnat de catre presedinte.

Pentru procesul verbal al ong.
Se specifica data convocarii si ordinea de zi:
1. prezentarea si votarea raportului de activitate al presedintelui ong (narativ si financiar);
2. prezentarea si votarea raportului cenzorului (daca ong-ul are mai mult de 15 membrii cu drept de vot);
3. prezentarea si votarea situatiei financiare a ong in anul 2012;
4. diverse.
Se trece numarul de membrii cu drept de vot si numarul de membrii prezenti in persoana sau cu mandat (daca statutul ong prevede asa ceva) si daca se respecta precizarile din statut referitor la cvorum.
Se discuta si se voteaza ordinea de zi (se trec numarul de voturi).
Se ia apoi punct cu punct si se trece rezultatul votului si, daca cineva dintre membrii solicita, se trec observatii facute de participanti.
La sfarsit se numeste persoana care se va ocupa cu depunerea situatiilor financiare.
Procesul verbal, in finalul lui are trecut lista cu membrii de vot ai ong cu nume, prenume. In dreptul celor prezenti va apare semnaturile lor sau a reprezintantului, daca e prezent cu mandat si se specifica acolo asta.

Multumesc!Pentru a fi trimise ca anexa la bilant trebuiesc semnate (si acestea sau este suficient bilantul?De ex.semnatura electronica este pe o persoana imputernicita iar presedintele nu are semnatura electronica.
Doar bilantul il semnati cu semnatura electronica. Celelalte materiale se semneaza asa cum v-am exemplificat si le scanati si apoi atasati, ca la depunerea bilantului pentru firme.
Ultima modificare: Marți, 30 Aprilie 2013
george-neagu, moderator
Daca e vorba de o asociatie, Adunarii Generale ii raporteaza organul ierarhic inferior, adica Consiliul Director, precum si organul de control ales de AG; daca exista. Deci nu ar trebui sa fie "raportul presedintelui" ci raportul Consiliuli Director. Sigur ca in practica de obicei il redacteaza presedintele sau secretarul general sau directorul executiv sau alte persoane desemnate in acest sens conform normelor interne ale asociatiei, dar il aproba si si-l insuseste Consiliul Director si devinde document al acestuia, nu se scurtcircuiteaza acest organ... Cel mai bine semneaza acel document toti membrii Consiluiul Director ( sau mai precis cei care au participat la sedinta CD in care s-a aprobat acel raport), dar daca normele interne prevad, e OK sa il semneze doar Presedintele sau alta persoana in numele Consiliului Director... depinde de reglementarile interne...
In functie de tipul de sedinta AG si de ordinea de zi, PV va contine nu doar primirea si discutarea si aprobarea rapoartelor si descarcarea organelor pt anul precedent, ci si adoptarea bugetului si programului de activitate pe anul in curs, eventuale modificari de statut si act constitutiv ex. modificarea componentei organelor, alte decizii date prin Statut in sarcina AG ex. stabilirea si modificarea de cotizatii, taxe, contributii, Regulament Intern etc. Ar trebui consemnat detaliat rezultatul votului pentru fiecare proiect de hotarare supus adoptarii de catre Adunarea Generala, pentru a se putea verifica ulterior, in caz de contestare, respectarea normelor legale si statutare ex. tipul de vot, majoritatea necesara pt adoptarea hotararii etc.
In functie de reglementarile interne ale organizatie, PV se semneaza de toti membri prezenti sau numai de un anumit numar dintre acestia ( de regula la organizatiile cu numar mare de membri si / sau cand vin din localitati diferite si dureaza mai mult timp redactarea PV al sedintei AG).
In functie de subiectele de pe ordinea de zi, PV al AG poate ramane ca inscris sub semnatura privata sau necesita atestare avocatiala (ex. la modificare de statut sau de componenta a organelor de conducere si control...).
E veche discutia, dar inca de actualitate. Tot vad pe net ( si mai nou si "pe viu", in cadrul unei asociatii infiintate in baza OG 26/2000) aceasta procedura a "descarcarii de gestiune" a presedintelui/ administratorului asociatiei. In afara de cazul asociatiilor de proprietari, care- s obligate prin actul normativ in baza carora functioneaza, sa faca aceasta "descarcare", precum si a SA-urilor, eu nu am vazut alta reglementare care sa prevada descarcarea de gestiune ( in cazul asociatiilor si fundatiilor). M- ati putea ajuta cu un astfel de act normativ? De asemenea, eu cred ca acest raport , definit in reglementarile contabile ( OMFP 3103/2017) ca Raportul Administratorului, ar trebui sa fie mai degraba al directorului executiv. Acesta il elaboreaza ( intrucat raspunde de gestionarea patrimoniului ), iar CD il aproba. Asa se specifica de altfel si in OMFP mai sus- amintit. Nu se specifica intr-adevar in OMFP cine este "administratorul", dar, atat timp cat nu CD/Presedintele raspund direct, ci acestia au delegat raspunderea patrimoniala catre directorul executiv, nu vad cum/ de ce sa intocmeasca acest raport CD/ Presedintele. Multumesc, astept cu interes parerera dvs.
Ultima modificare: Marți, 26 Martie 2019
lorella, utilizator

Alte discuții în legătură

Sunt in procesul de infiintare a unui ong. Stefy26 Stefy26 Buna ziua! Sunt in procesul de infiintare a unui ONG. In cadrul ONG-ului, eu ma voi ocupa de administrarea lui (sunt si presedinte), voi semnta ... (vezi toată discuția)
Info activitate ong bogdan_horea2002 bogdan_horea2002 Buna ziua, Ma confrunt cu urmatoarele spete : - Presedintele ONG-ul a decedat , ir acum trebuie depus bilantul. Drept de semnatura pe cont mai are un ... (vezi toată discuția)
Proceduri obligatorii la un ong OEniko OEniko Buna ziua, Care sunt acele rapoarte, procese verbale etc. care trebuie elaborate in mod obligatoriu de catre reprezentantii unui ONG (asociatie), in decursul ... (vezi toată discuția)