Nu trebuie să vă faceţi foarte multe probleme în privinţa anulării cererii de chemare în judecată. Dacă cererea va fi anulată, veţi putea să o introduceţi din nou pe rolul instanţei, de data aceasta timbrată, întrucât nu există judecată asupra fondului. Până atunci, procedaţi aşa cum v-a spus
Patrick_: expediaţi instanţei, cu o scurtă adresă, timbrul judiciar (presupun că şi pe acesta îl datoraţi), precum şi chitanţa ce atestă plata taxei judiciare de timbru. Numai aşa faceţi dovada că v-aţi îndeplinit obligaţia legală de a timbra cererea.
Nu se ţine cont că au fost zile nelucrătoare, cu excepţia cazului în care termenul se împlineşte într-o zi nelucrătoare. Termenul de 10 zile este un termen procedural
pe zile libere şi se socoteşte potrivit art. 181 Cod procedură civilă. În sistemul de calcul al termenului pe zile libere nu intră în calcul ziua în care termenul începe să curgă şi nici cea în care termenul se împlineşte. Restul zilelor intră în calculul acestui termen.
Art. 181
Calculul termenelor
(1) Termenele, in afara de cazul in care legea dispune altfel, se calculeaza dupa cum urmeaza:
.................
2. cand termenul se socoteste pe zile, nu intra in calcul ziua de la care incepe sa curga termenul, nici ziua cand acesta se implineste;
..................
(2) Cand ultima zi a unui termen cade intr-o zi nelucratoare, termenul se prelungeste pana in prima zi lucratoare care urmeaza.
Nu mai are importanţă ca nu aţi fost citată pentru un termen. Trebuie să vă obişnuiţi cu ideea că avem un nou Cod de procedură civilă, cu noi dispoziţii şi noi rigori. Sancţiunea anulării cererii poate interveni şi în procedura verificării şi regularizării cererii, procedură care este întotdeauna anterioară fixării primului termen de judecată. Este foarte util pentru dvs. să citiţi art. 200 Cod procedură civilă precum şi articolele la care face referire alineatul 1 al art. 200.
Art. 200
Verificarea cererii si regularizarea acesteia
(1) Completul caruia i s-a repartizat aleatoriu cauza verifica, de indata, daca cererea de chemare in judecata indeplineste cerintele prevazute la art. 194-197.
(2) Cand cererea nu indeplineste aceste cerinte, reclamantului i se vor comunica in scris lipsurile, cu mentiunea ca, in termen de cel mult 10 zile de la primirea comunicarii, trebuie sa faca completarile sau modificarile dispuse, sub sanctiunea anularii cererii. Se excepteaza de la aceasta sanctiune obligatia de a se desemna un reprezentant comun, caz in care sunt aplicabile dispozitiile art. 202 alin. (3).
(3) Daca obligatiile privind completarea sau modificarea cererii nu sunt indeplinite in termenul prevazut la alin. (2), prin incheiere, data in camera de consiliu, se dispune anularea cererii.
(4) Impotriva incheierii de anulare, reclamantul va putea face numai cerere de reexaminare, solicitand motivat sa se revina asupra masurii anularii.
(5) Cererea de reexaminare se face in termen de 15 zile de la data comunicarii incheierii.
(6) Cererea se solutioneaza prin incheiere definitiva data in camera de consiliu, cu citarea reclamantului, de catre un alt complet al instantei respective, desemnat prin repartizare aleatorie, care va putea reveni asupra masurii anularii daca aceasta a fost dispusa eronat sau daca neregularitatile au fost inlaturate in termenul acordat potrivit alin. (2).
(7) In caz de admitere, cauza se retrimite completului initial investit.