cat de mari sunt restantele acelui apartament?
De ce a fost lasat sa aiba restante?
De ce presedintele nu a facut o esalonare de plata cu furnizorul de pa?
Normal sau nenormal, factura neplatita la furnizor la asta duce.
Furnizorul are contract cu asociatia, astfel incat daca aceasta nu plateste, furnizorul inchide apa de la bransament si nu-l intereseaza ce se intampla dincolo de bransament, in bloc.
Asociatia trebuie sa isi infiinteze si sa-si alimenteze fondul de rulment astfel incat sa poata face fata acestor situatii.
Rau-platnicii se dau in judecata si nu trebuie lasati sa acumuleze restante foarte mari.
Legea 230/2007 spune clar ca penalizarile se recupereaza de rau platnici.
Deci presedintele/comitetul executiv trebuia sa fie sesizat de administrator despre restantele apartamentului si sa intreprinda masurile legale pentru recuperarea datoriilor si penalizarilor: somatie, actiune in justitie,(art.50. al.1) si instituirea privilegiului imobiliar ( srt.51. al.1).
Din ce ati prezentat dvs. rezulta ca administratorul, presedintele si comitetul executiv nu si-au indeplinit sarcinile contractuale si legale si ati ajuns in situatia neplacuta de a nu avea apa.
Furnizorul a actionat conform contractului si este indreptatit sa va redeschida bransamentul numai dupa ce primeste contravaloarea facturilor neachitate si a taxei de rebransare ( cca 2500-3000 lei in Bucuresti).
Din experienta in lucrul cu furnizorul de apa din Bucuresti, aducand argumente justificate , gasiti intelegere pentru esalonarea platii datoriei si penalizarilor, dar cu conditia sa dovediti seriozitate in respectarea termenlor de plata . Dar pentru asta , toti ceilalti membrii aia asociatiei trebuie sa fie de acord cu majorarea cotei de participare la fondul de rulment cu cel putin valoarea datoriei catre furnizorul respectiv.