Conform legislatiei privind c.f.p.p.
- O.G. nr. 119/1999 – privind controlul intern/managerial şi controlul financiar preventiv – art. 10 (3) “ În vederea acordării vizei de c.f.p.p., proiectele de operaţiuni se prezintă însoţite de documentele justificative corespunzătoare, certificate în privinţa realităţii şi legalităţii prin semnatura conducătorilor compartimentelor de specialitate care iniţiază operaţiunea respective”;
- Ordinul MFP nr. 222/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, modificat şi completat prin Ordinul MFP nr. 912/2004- punctele 3.4, 3.5 şi 3.6, din anexa A. –Dispoziţii generale, astfel:
“3.4 . Controlul financiar preventiv al operaþiunilor se exercitã pe baza actelor şi/sau documentelor justificative certificate în privinţa realitãţii, regularitãţii şi legalitãţii, de cãtre conducãtorii compartimentelor de specialitate emitente”.
3.6. Conducãtorii compartimentelor de specialitate rãspund pentru realitatea, regularitatea şi legalitatea operaţiunilor ale cãror acte şi/sau documente justificative le-au certificat sau avizat. Obţinerea vizei de control financiar preventiv pentru operaþiuni care au la bazã acte şi/sau documente justificative certificate sau avizate, care se dovedesc ulterior nereale, inexacte sau nelegale, nu exonereazã de rãspundere şefii compartimentelor de specialitate sau alte persoane competente din cadrul acestora.”
Intrebarea mea este daca persoanele împuternicite (sefii de compartimente, servicii), prevăzute în anexa nr. 1. la Decizia interna de CFPP trebuie să aplice pe documentele prevăzute în anexa nr.2 la Decizia interna , a două vize distincte, astfel :
1.- viza (semnătura şi ştampila) de certificare a "legalitatăţii , necesitătii, oportunitătii , economicităţii şi realităţii operaţiunilor ; Prin acordarea vizei de certificare pe aceste documente , persoanele nominalizate în anexa 1, îşi asumă răspunderea pentru legalitatea , necesitatea, oportunitatea , economicitatea şi realitatea operaţiunilor supuse controlului financiar preventiv, urmărind verificarea atribuţiunilor specificate în anexa 2, col. 2.
2.- viza „Bun de Plată” (semnătura şi ştampila),
Lucrez la o societate din subordinea Consiliului Local, capital 100% de stat, si consider ca trebuie aplicata viza (semnătura şi ştampila) de certificare a "legalitatăţii , necesitătii, oportunitătii , economicităţii şi realităţii operaţiunilor ;. La fel se aplica si la unitatile bugetare, stiu din experienta!!
MULTUMESC ANTICIPAT!