avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 713 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Indemnizatie crestere copil
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Indemnizatie crestere copil

Buna ziua,
Am si eu o nelamurire, sunt angajata la o firma din data de 19.03.2012, in luna octombrie 2012 am ramas insarcinata, am facut un an de munca in 19.03.2013 iar in 28.03.2013 am intrat in concediu medical deoarece am avut ceva probleme cu sarcina, si am mers cu concediu medical pana in data de 28.04.2013 si din 29 a acestei luni am intrat in concediu prenatal. eu am termenul de nastere in 24.06, dar mi s-a comunicat de la firma unde lucrez ca in luna iunie se va inchide firma. Ce trebuie sa fac sa nu pierd indemnizatia pentru crestere copil? Va multumesc
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 14:52, 5 Iunie 2013
Nu veti pierde indemnizatia in nici un caz. Conf art 21 alin 1 lit c OUG 96/2003 este interzis angajatorului sa dispună încetarea raporturilor de munca în cazul salariatei care se afla în concediu de maternitate. Dupa expirarea concediului de lauzie veti putea solicita CCC pana la 2 ani. Abia apoi va vor putea concedia.
Exceptie art 21 alin 3 OUG 96/2003 dispoziţiile alin. (1) nu se aplica în cazul concedierii pentru motive ce intervin ca urmare a reorganizării judiciare sau a falimentului angajatorului, în condiţiile legii.
Deci, in situatia dvs, daca firma nu intra in reorganizare jud sau in faliment, nu puteti fi concediata.
Daca se va inchide firma si vi se va inceta c.i.m. , atunci va trebui sa va inscrieti la somaj.

Fiind in somaj atunci veti putea beneficia de concediul de maternitate si apoi de CCC si indemnizatia aferenta acestuia.

Cererea pentru acordarea CCC se va face catre AJOFM , iar actele pentru acordarea indemnizatiei pentru CCC le veti depune la Primaria in raza careia aveti domiciliul sau resedinta.