avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 609 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Sunt insarcinata, nu am lucrat niciodata, de ce ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Sunt insarcinata, nu am lucrat niciodata, de ce servicii gratuite beneficiez in situatia mea?

buna,am 24 ani si in maxim o luna trebuie sa nasc,dar nu sunt asigurata deoarece nu am lucrat inainte deci nici nu depind de indemnizatia de la stat pentru cresterea copilului....ar trebui sa platesc spitalizarea si nasterea? stiu ca,ca si gravida ai gratuite anumite servicii,dar nu stiu nimic despre asta...prcizez ca sunt eleva la liceu cu frecventa redusa...asta nu imi da gratuitate?...sunt depasita de situatie si nu mai inteleg absolut nimic...va rog luminati-ma si pe mine! Va multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 19:15, 17 Mai 2013
Conform legislatiei in vigoare veti naste gratuit si aveti de asemenea dreptul la o serie de tratamente si analize gratuite. Inregistrati-va la un medic de familie si veti primi mai multe detalii de acolo.
incercati si la Primarie,se va efectua si o ancheta sociala
1. Din Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii:

Art. 213. - (1) Urmãtoarele categorii de persoane beneficiazã de asigurare, fãrã plata contribuţiei:
...
f) femeile însãrcinate şi lãuzele, dacã nu au nici un venit sau au venituri sub salariul de bazã minim brut pe ţarã.

2. Din Ordinul CNAS nr. 617 din 13.08.2007 aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea documentelor justificative pentru dobandirea calitatii de asigurat, respectiv asigurat fara plata contributiei, precum si pentru aplicarea masurilor de executare silita:

Art. 20.