Un PFA fara angajati are obligatia incheierii contractelor de medicina muncii si protectia muncii (PSI)? Mentionez ca persoana respectiva este angajata si la un SRL, sediul profesional al PFA finnd acelasi cu punctul de lucru al SRL-ului.
Nu are nici o legatura faptul ca exista un SRL la aceiasi adresa sau ca persoana este angajata la acest SRL.
In cadrul PFA-ului, atata timp cat nu aveti angajati nu aveti obligatia organizarii activitatii de prevenire si protectie in domeniul sanatatii si securitatii in munca (protectia muncii). Inspectoratele teritoriale de munca nu controleaza PFA-urile atata timp cat nu exista angajati.
E bine sa obtineti autorizatia de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca (daca nu ati facut-o inca) prin depunerea unei declaratii pe propria raspundere la biroul unic din cadrul oficiului registrului comerţului. Prin aceasta declaratie va veti asuma faptul ca îndepliniti condiţiile de funcţionare prevăzute delegislaţia specifică în domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii, pentru activităţile desfasurate. In urma acestei declaratii veti obtine un certificat constatator care reprezinta autorizatia de functionare.
Aceasta obligatie este stipulata in Legea 319/2006 care spune ca autorizatia de functionare din punctul de vedere al securitatii şi sanatatii in munca, se obtine inainte de inceperea oricarei activitati.