avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 516 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Intrebare - sofer incepator
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Intrebare - sofer incepator

am primit permisul o luna,sunt incepator,am voie sa conduc o dubita mai bine scris tip ARD care are cu soferul 7 locuri de pasageri,si masa totala nu depaseste 3500 de Kg,alti colegi are voie sa se conduca cu categoria B,dar ca incepator am voie si eu?
Cel mai recent răspuns: ernocy , utilizator 13:35, 4 Iunie 2013
Art.50. -
(4) Viteza maximă admisă în afara localităţilor pentru autovehiculele ai căror conducători au mai puţin de un an practică de conducere sau pentru persoanele care efectuează pregătirea practică în vederea obţinerii permisului de conducere este cu 20 km/h mai mică decât viteza maximă admisă pentru categoria din care fac

Art. 149. – (1) Conducatorul de autovehicul sau tramvai cu o vechime mai mica de un an de la data obtinerii permisului de conducere are obligatia de a aplica semnul distinctiv sub forma unui disc de culoare galbena, cu diametrul de 100 mm, care are în centru semnul exclamarii, de culoare neagra, cu lungimea de 60 mm si diametrul punctului de 10 mm, dupa cum urmeaza:
a) la motocicleta, în partea din spate lânga numarul de înmatriculare;
b) la autovehicul, pe parbriz în partea din dreapta jos si pe luneta, în partea stânga jos;
c) la autovehiculul care nu este prevazut cu luneta, pe parbriz în partea din dreapta jos si pe caroserie, în partea din spate stânga sus;
d) la tramvai, pe parbriz în partea din dreapta jos si pe luneta ultimului vagon, în partea din spate stânga sus;
e) la autovehiculul care tracteaza o remorca, pe parbrizul autovehiculului în partea din dreapta jos si pe caroseria remorcii, în partea din spate stânga sus.
(2) Conducatorului de vehicul prevazut la alin.(1) îi este interzis:
a) sa conduca autovehicule care transporta marfuri sau produse periculoase;