Buna ziua! As dori sa ma ajute cineva cu completarea dosarului de concedii medicale:
1)- cum se completeaza cererea catre Casa de asig. de sanatate pentru recuperarea sumelor de la FNUASS pt. concedii si indemnizatii. Am urmatoarele date: Pe Martie 2013 am un angajat cu 21 zile CM din care 1 zi platita de unitate = suma angajator 38 (mai avand in FEB.4 zile) si 20 zile din FNUASS cu suma 769
Total contrib.datorate pentru concedii si indemnizatii =181
( In declaratia 112 : suma datorata =181 si suma deductibila =181)
Deci la J1 in cerere am suma de 769 ?
Iar la sume de recuperat trec diferenta , adica 588 lei?
Sunt noua in domeniu si as mai vrea sa stiu in ce perioada trebuie sa depun dosarul daca am urmatoarele concedii medicale:
Initial din 25.02.2013 - 28.02.2013
Continuare din 01.03.2013 - 27.03.2013
28.03.2013 - 31.03.2013
............... + toata luna aprilie si mai, pana pe 22.05.2013.
Pentru luna Martie este tarziu de depus? Trebuie dosar separat si pentru Aprilie si La fel ptr. Mai ?
Va multumesc.
ART. 77
(1) Sumele reprezentând indemnizaţii plãtite de cãtre angajatori asiguraţilor, care depãşesc suma contribuţiilor datorate de aceştia în luna respectivã, se recupereazã din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate din creditele bugetare prevãzute cu aceastã destinaţie.
(2) Pentru recuperarea sumelor reprezentând indemnizaţii achitate care depãşesc obligaţia lunarã de platã a contribuţiei pentru concedii şi indemnizaţii, angajatorul depune la registratura casei de asigurãri de sãnãtate solicitarea scrisã conform modelului prevãzut în anexa nr. 12, la care se ataşeazã Centralizatorul privind certificatele de concediu medical prevãzut în anexa nr. 18, precum şi, dupã caz, dovada achitãrii contribuţiei pentru concedii şi indemnizaţii, pentru perioada anterioarã pentru care se solicitã restituirea.
(3) Cererea va fi analizatã de compartimentul de specialitate din cadrul casei de asigurãri de sãnãtate, care va întocmi referatul de propunere spre aprobare a cererii de restituire sau, dupã caz, de respingere cu motivarea acesteia, referat avizat de personalul împuternicit sã exercite viza CFP.
(4) Referatul prevãzut la alin. (3), semnat de directorul executiv al Direcţiei management şi economicã, va fi supus aprobãrii preşedintelui-director general, conform modelului prevãzut în anexa nr. 13.
(5) Pe baza referatului aprobat se întocmesc: ordonanţarea de platã, ordinul de platã, borderoul ordinelor de platã prevãzut în anexa nr. 14 sau, dupã caz, comunicarea de respingere a plãţii prevãzutã în anexa nr. 15. În termen de 30 zile de la depunerea cererii de restituire, casa de asigurãri de sãnãtate va efectua plata sumelor aprobate sau va transmite solicitantului comunicarea de respingere a plãţii.
(6) Dupã efectuarea plãţii, dosarul se arhiveazã la compartimentul de specialitate.
ANEXA 18 la norme
--------------------------
UNITATEA
.....................................
Str. ......... nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ...,
ap. ...., sectorul/judeţul ...................
Codul fiscal ........................
Contul ..............................
Trezoreria/Banca ....................
Nr. ........../......................
CENTRALIZATOR
privind certificatele de concediu medical
aferent lunii/lunilor ........................
tabel cu urmatoarele coloane:
- nr. crt.
- Numele si prenumele asiguratului
- CNP asigurat
- CNP copil*
- seria si nr. certificatului de concediu medical
- seria si nr. certificatului de concediu medical initial
- codul indemnizatiei
___________
*) Se înscrie CNP copil pentru certificatele de concediu medical care au codul de indemnizaţie 09.
Ne asumãm rãspunderea pentru realitatea datelor prezentate mai sus.
Multumesc, am inteles ce cuprinde dosarul si centralizatorul, dar as vrea un raspuns exact la intebarea postata mai sus ( ma refer la sume - daca sunt corecte - nu sunt lamurita)
Concediu medical
editaama
un salariat dintr-o institutie publica care este diagnosticat cu neoplazii sau sida con indemnizatie 14 poate beneficia de concediu medical o perioada ... (vezi toată discuția)