avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 793 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Nelamurire pensie urmas
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Nelamurire pensie urmas

Am 23 de ani, sunt studenta la o facultate la zi la buget. Asi dori sa lucrez, si sa ma transfer la distanta, deci tot voi fii studenta. In acest caz pierd pensia de urmas primita dupa tatal meu care a decedat cand aveam 5 ani?

Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: evike12 , utilizator 10:06, 13 Iunie 2013


Copiii pensionari de urmaş pot cumula pensia cu veniturile realizate dintr-o activitate profesională, indiferent de nivelul acestora


Legea 263/2010

ART. 118

(1) In sistemul public de pensii, pot cumula pensia cu venituri provenite din situatii pentru care asigurarea este obligatorie, in conditiile legii, urmatoarele categorii de pensionari:



d) copiii, pensionari de urmas, prevazuti la art. 84 lit. a) si b).

ART. 84

Copiii au dreptul la pensie de urmas:

a) pana la varsta de 16 ani;

b) daca isi continua studiile intr-o forma de invatamant organizata potrivit legii, pana la terminarea acestora, fara a depasi varsta de 26 de ani;



LEGEA REFORMEI INVATAMANTULUI


Art. 8

(2) Formele de organizare sunt: invatamant de zi, seral, fara frecventa si prin corespondenta.
Multumesc! :)

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pensia de urmas Sergiu1996 Sergiu1996 Buna ziua am si eu o intrebare...am terminat o scoala profesiona (mentionez ca beneficiez de pensie de urmas si am varsta de 19 ani) si vreau sa ma inscriu la ... (vezi toată discuția)
Pensie de urmas hirtan-ana-madalina hirtan-ana-madalina buna ziua!am varsta de 22 de ani, urmez o scoala postliceala si primesc pensie de urmas de 350lei.Din 14 iulie 2012 am inceput sa lucrez cu contract de munca, ... (vezi toată discuția)