Anul acesta am implinit 18 ani si mi-am gasit un loc de munca pe timpul verii. Eu beneficiez de pensie de urmas din partea mamei si as dori sa stiu daca voi beneficia de ea in continuare odata ce nu voi mai lucra. Mentionez ca sunt eleva si ca imi continui studiile.
Daca urmati o forma de invatamant puteti cumula pensia de urmas cu orice fel de venit, indiferent de cuantum (dar numai pana la varsta de 26 de ani).
Legea nr.263/2010 prevede :
Art. 84
Copiii au dreptul la pensie de urmas:
a) pana la varsta de 16 ani; b) daca isi continua studiile intr-o forma de invatamant organizata potrivit legii, pana la terminarea acestora, fara a depasi varsta de 26 de ani;
c) pe toata durata invaliditatii de orice grad, daca aceasta s-a ivit in perioada in care se aflau in una dintre situatiile prevazute la lit. a) sau b).
Art. 118
(1) În sistemul public de pensii, pot cumula pensia cu venituri provenite din situaţii pentru care asigurarea este obligatorie, în condiţiile legii, următoarele categorii de pensionari:
..... d) copiii, pensionari de urmaş, prevăzuţi la art. 84 lit. a) şi b).
HG nr.257/2011 - norme de aplicare a legii pensiilor:
ART. 78
(1) Plata pensiei se suspendã începând cu luna urmãtoare celei în care copilul beneficiar al pensiei de urmaş a împlinit vârsta de 16 ani, în cazul în care acesta nu face dovada continuãrii studiilor într-o formã de învãţãmânt organizatã potrivit legii.
(2) În situaţia copiilor urmaşi aflaţi în continuare de studii între 16-26 de ani, plata pensiei de urmaş se suspendã începând cu data de 1 octombrie a anului în curs, dacã nu fac dovada continuãrii studiilor într-o formã de învãţãmânt organizatã potrivit legii.