Buna ziua , am rugamintea la dvs sa ma ajutati cu anumite informatii legate de o adresa / adeverinta cu vechime in munca pentru mama mea sau sa ma indrumati catre autoritatile ce ma pot ajuta .
Mama , a lucrat la o societate din anul 1987 pana in anul 1999 , se numea IAPL BISTRITA , dupa anul 1999 s-a mutat la ELEVASI SRL - aceasi societate i-a subinchiriat pe angajati catre un ABATORORUL CALARASI pentru o perioada de cativa ani . Dupa ce s-a terminat contractul cu Abatorul, i s-a inmanat o carte de munca DUPLICAT LA ...... , in acest duplicat are trecuti doar anii de munca de cand au fost preluati din nou de catre ELEVASI .
La vremea respectiva, patronii ELEVASI SRL au argumantat ca, cartea de munca pe care a avuta-o din prima zi de angajare a fost pierduta .
Am rugamintea sa imi spuneti catre ce institutie sa ma indrept pentru a putea obtine adresa sau adeverinta de vechime necesara pensionarii ?!
Societatea IAPL BISTRITA , in urmele cautarii noastre se pare ca nu mai exista ! Sa incercam la arhivele Ministerului Muncii ?
Firma Elevasi srl este cea care trebuie sa elibereze adeverinta de venit si sporuri pentru perioada de dupa 1999 si pana la intoarcerea de la Abatorul Calarasi, in baza documentelor intocmite de catre cele doua firme.
Solicitati adeverinta in scris, prin posta, cu confirmare de primire.
Pentru refuz de eliberare documente (in 30 zile de la primirea adresei dvs.), va trebui sa deschideti actiune in instanta impotriva firmei Elevasi.
Poate fi vorba de un "aranjament" intre Elevasi si Abatorul, sa se fi platit la negru lucratorii inchiriati, motiv pentru care nu apar in carnetul de munca (asa cum ar fi normal) toate datele si au "disparut"/ pierdut si carnetele de munca, originale, ale lucratorilor inchiriati.
Pe perioada inchirierii la Abatorul, daca inchirierea s-a facut legal (prin document inregistrat la ITM), Abatorul trebuia sa opereze in carnetul de munca, pe intreaba perioada a inchirierii.
Daca documentul original/ carnetul de munca a fost pierdut, firma care l-a pierdut era obligata sa refaca intregul carnet de munca, incepand cu data emiterii acestuia, conform Regimul juridic al carnetului de munca stabilit prin Decretul nr. 92/ 1976.
Carnetele de munca nu se mai completeaza dupa data de 31.12.2010. Conform prevederilor OUG nr. 148/ 04.11.2008 la data de 01.01.2011 se abroga Decretul nr. 92/ 1976). Dupa aceasta data, s-a infiintat REVISAL (situatie electronica) si datele se regasesc la Casa de pensii, iar firmele emit adeverinte cu venituri, pentru perioada lucrata dupa 01.01.2011.
Daca IAPL Bistrita s-a desfiintat, atunci arhivele unitatii au fost preluate de catre Arhivele nationale judetene si acolo trebuie sa solicitati date, din statele de plata, pentru perioada 1987-1999.
. Dupa aceasta data, s-a infiintat REVISAL (situatie electronica) si datele se regasesc la Casa de pensii, iar firmele emit adeverinte cu venituri, pentru perioada lucrata dupa 01.01.2011.
....
Nu este chiar asa . Revisal s-a infintat din 2007 , iar datele din REVISAL nu se regasesc la Casele de pensii. Acestea nu au acces la aceasta baza de date.