Buna ziua! M-am angajat de curand si la sfarsitul lunii am primit doar jumatate din bani. Cealalta jumatate mi s-a oprit pentru, zice seful meu, garantie. Lucrez ca si vanzatoare si mi s-a spus ca asta este legislatia . Ca are voie si ca mi-i va da la incheierea contractului de munca.
Va intreb: permite legislatia ca eu angajator, sa opresc acesti bani (fara sa fie stipulat in contractul de munca) ca si ”garantie” ....nu ma intrebati pentru ce e garantia! probabil pentru ca lucrez cu bani si in caz de prejudiciu, imi opreste garantia. Va multumesc pentru orice raspuns!
Multumesc, dar nu am inteles decat ultima parte! Ca are voie...asta am intels si de la dumnealui. Dar care este temeiul legal? art din cod, de care imi vorbiti are drept titlu ”incetarea destinatiei folosintei comune” ...Adica te angajez in baza unei conventii (contractul) si apoi , pe parcurs te anunt si de alte obligatii pe care le ai. In baza carei legi, dispozitii si ce Dumnezeu mai e pe pamantul asta? Ca nici dumnealui nu a stiut sa-mi spuna!
Eu imi respect obligatiile daca si tu imi respecti drepturile. Pare corect?
Mai pe romaneste :
in baza Legii 22 / 1969, Art. 11. - "Constituirea garantiei se face prin contract incheiat in scris.
Art. 12. - Garantia in numerar va fi de minimum un salariu si de maximum trei salarii tarifare lunare ale gestionarului; ea nu va putea depasi valoarea bunurilor incredintate. "
Sper ca am lamurit aspectul legislativ.
O zi buna.
Da. Acum am inteles. Legea este foarte explicita. Dar din cate am citit, aceasta garantie se depune cu o dovada. nu? si se depune esalonat. Inteleg prin dovada , o alta conventie. Ca atunci cand voi pleca sa imi pot dovedi creanta. Mai mult decat atat, ca o chestiune suplimentara, pe contractul meu de munca scrie ”preparator”. :secret:
Ideea este caaaaa....angajatorii nu respecta mai nimic si ca oamenii nu isi cunosc drepturile si din pacate, chiar daca le stiu, lasa de la ei pt a nu-si pierde locul de munca. VA MULTUMESC INCA ODATA.