avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 963 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie urmas
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie urmas

Buna ziua. As avea o intrebare.
Momentan sunt studenta in anul 3 si beneficiez de pensie de urmas. Primesc aceasta pensie de doar un an de zile, chiar daca tatal meu este decedat chiar inainte ca eu sa fi implinit varsta de a fi data la scoala. Motivul este unul simplu: nu am fost informata cu privire la acest drept.
Asadar, intrebarea mea ar fi urmatoarea: exista vreo modalitate prin care eu pot recupera banii din anii precedenti?

Multumesc frumos.
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 17:37, 18 Iulie 2013
Nu puteti solicita retroactiv pensia de urmas.

Legea nr. 263/2010:
ART. 104
(1) În sistemul public de pensii, pensiile se cuvin de la data îndeplinirii condiţiilor prevăzute de prezenta lege, în funcţie de categoria de pensie solicitată.
(2) Pensiile se stabilesc prin decizie a casei teritoriale de pensii sau a casei de pensii sectoriale, după caz, emisă în condiţiile prevăzute de prezenta lege, şi se acordă de la data înregistrării cererii.
(3) În funcţie de elementele specifice fiecărei categorii de pensie, pensiile se acordă şi de la o altă dată, după cum urmează:
a) de la data încetării plăţii indemnizaţiei pentru incapacitate temporară de muncă sau, după caz, de la data încetării calităţii de asigurat, cu excepţia asiguraţilor prevăzuţi la art. 6 alin. (2), dacă cererea a fost înregistrată în termen de 30 de zile de la data emiterii deciziei medicale asupra capacităţii de muncă, în situaţia pensiei de invaliditate acordate persoanei care, la data emiterii deciziei medicale, are calitatea de asigurat;