avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 591 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Executare silită Poprire pentru neachitare credit fara garantie - se ...
Discuție deschisă în Executare silită

Poprire pentru neachitare credit fara garantie - se poate aplica concediului medical?

Buna ziua, am o poprire pe salariu pt un credit neachitat. Este pus de un executor judecatoresc. Mi se ia aceasta poprire din salariu daca eu sunt in concediu medical? Si vreau sa mai intreb un lucru: contractul meu este pe perioada determinata (pana la 31 august 2013) iar concediul meu se va intinde pana la acesat data, deoarece am porbleme de sanatate mai grave. Eu trebuie sa mai fac cerere pt preaviz din moment ce termin aceasta perioada in concediu medical si nu pot sa ma mai intorc la acest job? Multumesc frumos! O zi buna!
Cel mai recent răspuns: strutum , utilizator 13:50, 30 Iulie 2013
nu au voie - angajatorul nu are voie sa iti opreasca 1/3 din venit
ai grija daca primesti banii pe card - executorul trimte adrese la banci sa iti opreasca 1/3 din venituri -
preavizul il primesti din partea angajatorului nu poti sa il ceri....daca iti dai demisia nu primesti somaj
Bunurile mobile care nu se pot urmări
Art. 409
(1)Salariile şi alte venituri periodice realizate din muncă, pensiile acordate în cadrul asigurărilor sociale, precum şi alte sume ce se plătesc periodic debitorului şi sunt destinate asigurării mijloacelor de existenţă ale acestuia pot fi urmărite:
a)până la 1/2 din venitul lunar net, pentru sumele datorate cu titlul de obligaţie de întreţinere sau alocaţie pentru copii;
b)până la 1/3 din venitul lunar net, pentru orice alte datorii.
(2)Dacă sunt mai multe urmăriri asupra aceleiaşi sume, urmărirea nu poate depăşi 1/2 din venitul lunar net al debitorului, indiferent de natura creanţelor, în afară de cazul în care legea prevede altfel.