orsaia2006 a scris:
cum este correct , moral sa fie impartita pierderea de apa???
Conform regulamentului adoptat in asociatia dumneavoastra.
comitetul poate decide sau adunarea generala???
Numai comitetul poate decide. Adunarea generala poate hotari modificarea acestui regulament dar la fel de bine regulamentul poate fi modificat si de comitetul executiv in urma aplicarii in practica.
exista legislatie ?????ce spune????
Sigur ca exista legislatie. HG 1588/2007 prevede:
Art. 40. -
(1) Dacă sunt întrunite condiţiile prevăzute în actele normative în vigoare cu privire la asigurarea gradului de montare a repartitoarelor de costuri pentru apă sau încălzire, atunci repartizarea acestor utilităţi se stabileşte prin decizie a comitetului executiv al asociaţiei de proprietari, printr-un regulament propriu care trebuie să cuprindă prevederi cu privire la modul de citire, de calcul şi de repartizare a contravalorii consumurilor respective.
Noi am adoptat un asemenea regulament, asa cum s-a amintit mai sus, de vreo 4 ani si nu am avut interventii in adunarea generala, solicitari sa-l modificam...
In acesti ani, treptat a disparut rubrica de pierderi apa de pe lista de plata prin cateva masuri:
- reparatie capitala a instalatiei de alimentare si canalizare de la bransament pana la parter, in unele cazuri pana la primul etaj, iar in alte cazuri pana la ultimul etaj. Reparatia a constat in inlocuirea coloanelor, a coturilor, a robinetilor..., adica totul nou.
- aplicarea regulamentului de gestionare a apei: diferentele se acopera aproape in fiecare luana cei 7 m.c./persoana pe luna, trecuti pe lista celor care nu raporteaza indexul. In cazuri rare, de avarii, se aplica si celelalte prevederi ale regulamentului: repartizarea pe cota indiviza, pe consum...
- angajarea unui instalator al asociatiei care in afara de faptul ca supravegheaza in permanenta instalatiile, mai citeste si apometrele, vine la orice ora ziua sau noaptea cand se produce o avarie, reparal la cerere si instalatiile din apartamente.