Buna ziua
Am schimbat sediul unui Ong si nu reusesc sa transfer dosarul fiscal.Se misca foarte greu...
Dupa ce a iesit hotararea judecatoreasca setul de acte originale trebuia sa ajunga la noul presedinte?
Toate actele asociatiei cand le preia noul presedinte?Dupa ce se transfera dosarul fiscal?
Cum transfer contul bancar?Si cand il transfer?
Un avocat se poate ocupa de preluarea a tot ce detine asociatia?Sa nu mai mearga presedintele personal?
Actele se pot prelua prin curier?
Multumesc.
Multumesc.
In opinia mea, daca prin Statut nu ati prevazut altfel, operarea modificarilor componentei organelor de conducere si control in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor ar trebui considerata doar o operatiune de publicitate, pentru opozabilitate fata de terti, nu pentru insasi valabilitatea si intrarea in vigoare fata de membrii asociatiei a modificarilor decise. Prin urmare in opinia mea, daca statutul sau hotararea Adunarii Generale de alegere a unui nou presedinte nu a prevazut ca acesta sa isi preia functia la o data ulterioara, predarea-preluarea intre vechiul si noul presedinte, care inteleg ca e si reprezentant legal conform statutului asociatiei, ar fi trebuit facuta pe loc sau cat mai repede, si noul presedinte, daca nu a fost imputernicita alta persoana, sa se ocupe de inscrierea modificarilor in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor si de alte formalitati (declararea la organul fiscal a noului sediu, ca inteleg ca s-a modificat si sediul). Desigur ca puteti mandata un avocat sa se ocupe. La banca ar putea fi insa probleme, adesea bancile nu accepta imputernicirea avocatiala, ci cer prezenta personala a reprezentantului legal al persoanei juridice, si transferul dosarului de client la o sucursala / agentie a bancii in zona unde e noul sediu ar putea sa necesite asteptarea momentului cand noua conducere este mentionata in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor, bancile - sau mai exact unii functionari bancari - fiind de regula foarte formaliste si rigide la aceste aspecte, uneori chair dincolo de logica si de textele legale...
Va multumesc pt raspuns!!
Acum astept sa ajunga dosarul fiscal la administratia ,pe raza careia s a mutat sediul asociatiei,apoi sa mi elibereze certificatul de inregistrare fiscala,.... apoi sa mi fac stampila si sa demarez transferarea contului..Abia apoi sa preiau bunurile asociatiei....!!.Daca actele originale erau la mine , (dar sunt la vechiul presedinte)...puteam sa transfer contul si din Bucuresti.Nu mai trebuia sa merg personal la sucursala bancii din judetul respectiv sa preiau contul!!
Daca stiam ca dureaza 6 luni sa trasfer sediul asociatiei ..apelam de prima data la un avocat!!