avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 178 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Concediat pentru \\"indisciplina\\"
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Concediat pentru "indisciplina"

Va salut...
Am si eu o problema.... Lucrez ca ag. securitate si zilele trecute am fost chemat la sediu firmei pentru a-mi da demisia la cererea sefului.....am refuzat sa imi dau demisia si am fost amenintat ca ma poate da afara pentru indiscipina. cu o saptamana inainte de a fi chemat la sediu am avut o discutie cu niste colegi in afara serviciului(cand s-a facut schimbarea de tura) despre faptul ca colegul meu de tura i-a adus la cunostiinta sefului despre problemele care le avem cu un alt coleg si ca acesta nu a schitat nicio miscare la cele auzite, tacand malc, lasandu-mi impresia ca nu il intereseaza. In acea discutie se pare ca am folosit cuvantul nesimtit la adresa sefului meu (care a tacut malc). Credeti ca poate folosi acest motiv pentru desfacerea contractului de munca pe motiv de indisciplina? consultand codul muncii la categoria indisciplina in serviciu nu ma regasesc in acele paragrafe ca fiind vinovat de comportament neadevat in serviciu deoarece eu iesisem din tura... s chiar si asa daca as fi fost in timpul serviciului nu cred ca ar fi un motiv grav pentru a fi concediat pe baza de indisciplina... Credeti ca daca l-as da in judecata ca m-a dat afara pe motive irelevante as castiga?
Cel mai recent răspuns: iulian_stefan01 , utilizator 13:52, 10 August 2013
Chiar daca dispozitiile art. 247 C. muncii nu fac referire la normele de comportament atunci cand definesc abaterea disciplinara, nimic nu se opune ca prin regulamentul intern sa se reglementeze asa ceva.

Deşi Codul muncii nu face referire la normele de comportament, acestea trebuie respectate de salariat, sub sancţiunea răspunderii disciplinare. Obligatia de a respecta normele de comportare se deduce, pe de o parte, din ansamblul dispozitiilor legale, iar pe de alta parte din prevederile art. 5 din Codul muncii, care consacra principiul egalitatii de tratament, precum şi din dispozitiile art. 6 din acelaşi cod, relative la respectarea demnitatii şi conştiintei salariatului.

Asadar, incalcarea normelor de comportament de catre un angajat poate constitui un motiv de angajare a raspunderii disciplinare.
"Chiar daca dispozitiile art. 247 C. muncii nu fac referire la normele de comportament atunci cand definesc abaterea disciplinara, nimic nu se opune ca prin regulamentul intern sa se reglementeze asa ceva"
dar priviti ce spun regulile concrete privind disciplina muncii: Trebuie sa nu pierdem din vedere faptul ca nici o sanctiune disciplinara nu se va putea aplica in mod corect daca nu exista un text expres care sa interzica fapta savarsita de catre salariat si sa o califice ca abatere disciplinara.
Data fiind importanta capitolului dedicat disciplinei muncii din regulamentul intern, este esential sa stim cum anume trebuie redactat acesta. O prima observatie: regulamentul intern va cuprinde reguli concrete de disciplina, adica nu generalitati, nu interdictii vagi, nu prevederi neaplicabile, ci norme adaptate perfect specificului unitatii.
Si plus de asta eram in afara programului de serviciu... discutam cu colegii din calitatea de civil nu de angajat.... depasind orele de lucru sunt civil nu mai sunt in timpul serviciului ca sa pot fi tras la raspundere... si pentru ca l-am facut nesimtit asta poate fi consideratat ca opinie personala... din cate stiu am acest drept la opinie personala....
Ultima modificare: Vineri, 9 August 2013
iulian_stefan01, utilizator
Aveti dreptul la o opinie personala, insa acea opinie nu trebuie sa lezeze onoarea si demnitatea unei persoane.

Nu sunt de acord ca incalcarea normelor de comportament in afara serviciul poate atrage sanctionarea dvs disciplinara.
iulian_stefan01 a scris:

Credeti ca daca l-as da in judecata ca m-a dat afara pe motive irelevante as castiga?


De ce nu spuneti cu ce articol de lege v-a desfacut cim-ul?
Aveti un termen legal in care puteti contesta concedierea.

inca nu mi-a desfacut contractul de munca dar asta intentioneaza sa faca... asa mi-a zis... pe motiv de "indisciplina"(ca l-am facut nesimtit )....Lucrez de 3 luni si mi-a dat concediu vreo 4 zile ca la urma sa merg luni sa imi dau eu demisia ca nu cumva sa imi desfaca cim-ul pe motiv de "indisciplina"(asa m-au instiintat)

Alte discuții în legătură

Daca salariatul nu-si indeplineste obligatiile Secretara7 Secretara7 Unde scrie in Codul Muncii ca daca salariatul nu-si indeplineste obligatiile, adica daca angajatul refuza o anumita munca si din cauza aceasta firma pierde un ... (vezi toată discuția)
Conflict de munca marianams70 marianams70 buna seara, as dori sa intreb ce urmari poate avea un conflict intre doi colegi in incinta firmei dar dupa orele de program,mai exact dupa incheierea ... (vezi toată discuția)
Desfacerea contractului de munca cu litera "i" ContSters160566 ContSters160566 Buna Ziua! Care ar trebui sa fie motivele unui angajator, pentru a-mi desface Contractul Individual de Munca cu litera I ? Este de ajuns sa am o simpla ... (vezi toată discuția)