buna ziua.sunt angajata la o firma din10 septembrie 2012 si am fost nevoita sa intru in concediu de risc maternal...de la data de 21 iun 2013 pana la 31 iul 2013 am beneficia de concediu de boala iar de la 1 august am intrat in concediu de risc maternal...cei din firma imi spun ca nu este bun concediul deoarece este initial de risc maternal si nu se poate da retroactiv pe cand medicul mia spus k se poate da retroactiv....iar in august 2012 am beneficiat de prima luna de somaj dupa terminarea liceului...in acelasi timp sunt studenta la o postliceala privata acreditata si autorizata unde am incheiat primul an urmand din oct sa intru in anul 2...in cazul in care nu lamuresc cu concediul de risc maternal se poate sa beneficiez de ccc ?
1. Depinde in ce data a eliberat medicul certificatul de concediu de risc maternal.
2. Din Normele de aplicare a OUG 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurãri sociale de sãnãtate:
Art. 17. - (1) Certificatele de concediu medical se completeazã şi se elibereazã la data la care se acordã consultaţia medicalã, stabilindu-se numãrul necesar de zile de concediu medical.
(2) Data de la care începe valabilitatea concediului medical poate fi ulterioarã datei acordãrii numai în cazul certificatelor de concediu medical “în continuare”.
(2.1) Pentru certificatele medicale «în continuare», data acordãrii nu poate fi mai mare decât data la care se terminã valabilitatea certificatelor de concediu medical acordate anterior pentru aceeaşi afecţiune.
(3) În situaţia imposibilitãţii prezentãrii asiguratului la medic se pot acorda certificate de concediu medical cu retroactivitate de 24 de ore numai în cazul certificatelor de concediu medical «iniţial».
(4) Certificatele de concediu medical se pot elibera şi la o datã ulterioarã, numai pentru luna în curs sau luna anterioarã, pentru urmãtoarele situaţii:
a) în caz de sarcinã şi lãuzie (numai concediu medical pentru maternitate);
b) pentru perioada de internare în spital;