Dar de ce tineti sa ii faceti buletin cand dvs locuiti in strainatate si de ce nu ii faceti pasaport CRDS ? Ce sens are sa veniti in tara pt a-i face buletin ? Buletin ii veti face daca va intoarceti pt alocui in Romania si veti avea un domiciliu. Pt a avea domiciliu, e suficient sa inchiriati cu contract o casa.
Documente necesare pentru obţinerea unui paşaport de cetăţean român cu domiciliul în străinătate - pentru minor:
a) cererea de obţinere a paşaportului;
b) dovada achitării taxelor şi tarifelor de emitere a paşaportului;
c) permisul de şedere original al părinţilor/părintelui în care să fie inclus minorul ori permis de şedere emis de autorităţile statului de reşedinţă având ca titular minorul sau atestatul de înscriere în registrul de populaţie rezidentă de la autoritatea ţării de domiciliu sau orice alt document care atestă dreptul de şedere legală (ex: certificat de rezidenţă pe numele minorului eliberat de primăria locală, paşaportul emis de autorităţile statului de reşedinţă dacă minorul are cetăţenia acestuia, etc.) în original.
d) cartea de identitate emisă de autorităţile statului de reşedinţă în original – dacă este cazul în funcţie de vârstă sau certificat de rezidenţă emis de primăria locală;
e) certificatul de naştere românesc în original;
f) certificatul de căsătorie românesc în original al părinţilor;
g) sentinţa de divorţ rămasă definitiva in original (in cazul părinţilor divorţaţi), din care sa rezulte cărui părinte i-a fost încredinţat minorul;
h) Hotărârea judecătorească rămasă definitivă prin care se încredinţează minorul reprezentantului său legal care face cererea de eliberarea a paşaportului (pentru minorii sub 14 ani) sau care îşi exprimă acordul sub forma declaraţiei legalizate;
i) certificatul de deces românesc al părintelui, în original ( în cazul în care un părinte este decedat);
j) paşapoartele părinţilor in original / pentru spaţiul UE cărţile de identitate în original;
k) declaraţia de acord a părinţilor / părintelui / tutore lui / reprezentantului legal, după caz.
Ambasadele şi consulatele României sunt în măsură să ofere informaţii suplimentare, în funcţie de practica locală. De asemenea, informaţii generale despre procedura de obţinere a paşapoartelor pot fi accesate pe site-ul
[ link extern ] .
ATENŢIE! Paşaportul CRDS poate fi electronic sau temporar. Paşaportul temporar are perioada de valabilitate de 1 an iar paşaportul electronic este valabil 3 ani pentru minorii cu vârste sub 6 ani şi 5 ani pentru cetăţenii români cu vârste peste 6 ani.