Buna ziua, va cer ajutorul in elucidarea urmatoarelor probleme:
1-Detin un aparat de incarcari electronice cartele telefonie mobila , in fiecare saptamana primesc factura si chitanta pe incarcarile anterioare .Intocmesc NIR si completez in registrul de gestiune periodic.La fiecare incarcare eliberez bon fiscal care va fi prezent in raportul zilnic pe langa activitatea (bonurile)de reparatii pe care o desfasor.Valoarea raportului zilnic o trec in registrul jurnal de incasari si plati,iar separat adun valoarea incarcarilor pe care o evidentiez in registrul de gestiune periodic.Este corect?
2-Nu stiu cum sa inregistrez incarcarile electronice de carduri ,emit bon fiscal pentru acele sume? Exista situatii in care pentru sume mari depun banii la banca,aparatul avand o limita de 600 lei.Practic eu incasez numai un comision al acestui serviciu.
3-Am un singur registru de incasari si plati ,NIR , registru de gestiune, jurnal cumparari pe care le e folosesc atat in activitatea de sevice calculatoare, telefoane cat si in cea de reincarcari .Este corect sau trebuie alte registre separate ?
Multumesc,astept un raspuns care mi-ar fi de un real ajutor!
1.Daca ati avea cartele din acelea razuibile, ati sti clar ca primiti cu factura un numar clar de bucati. Doar atunci, la data cand va intra in gestiune cartelele le faceti nir si le treceti in registrul de gestiune zilnic. Apoi in ziua cand vindeti din acele cartele razuibile, le scadeti din registrul de gestiune zilnic pe baza raportului zilnic de la casa de marcat. La sfarsit de luna poate apare un stoc de cartele razuibile a caror valoare e in registrul de gestiune zilnic.Dar in situatia acestor incarcari electronice, dumneavoastra ca firma aveti venit din serviciul de incarcare cartele adica va ramane comisionul pe care vi-l puneti sau pe care vi-l lasa firmele de telefonie. Nu aveti ce nir sa faceti. Corect, nir se completeaza cand primiti marfa cantitativ, in gestiune, cu factura, nu la sfarsitul unei perioade cand se constata ca s-au vandut un numar de incarcari care de fapt nu e marfa ci e un serviciu. Nu aveti nevoie pentru acest serviciu de incarcare electronica de registrul de gestiune zilnic.Deci corect dumneavoastra vindeti clientului o incarcare electronica de o anumita valoare, ii dati bonul fiscal si hartia cu codul de numere. La sfarsit de zi scoateti raportul zilnic de la casa de marcat si treceti valoarea in registrul de incasari si plati. Tot in acel registru, veti trece si valoarea chitantei cu care platiti factura emisa de firma de pentru care prestati serviciul de incarcare electronica.Cateva completari: registrul de gestiune zilnic il folositi la vanzare de marfa nu la prestarea de servicii. Exemplu: daca vindeti telefoane atunci faceti nir si completati registrul de gestiune zilnic. Dar daca reparati telefoane, atunci nu nir si nici registru.Pentru prestarea de servicii de reparatii veti avea intrari de piese si accesrii pentru telefoane dar pentru ele nu completati in registrul de gestiune zilnic pentru ca aceste piese nu le vindeti ca atare ci le inlocuiti in acel telefon. Veti completa nir cand primiti piesele de la furnizori cu factura, fisa de magazie cu piese intrate si bonuri de consum cu piesele pe care le folositi de fiecare data.
Multumesc mult pentru raspuns,totusi la reincarcari cartele eu stabilesc pretul,,adica pun ce adaos vreau nu ar trebui evidentiat intr-un fel?NIR mi s-a parut oarecum ciudat fiind facut dupa ce practic ai vandut ceva.
Iar la incarcari carduri trebui taiat bon fiscal?Avand valori destul de mari ma gandesc ca in timp pot deveni platitor de tva,crescand cifra de afaceri.
Valoarea pretului de vanzare pentru serviciul de incarcare electronica o stabiliti, o afisati la loc vizibil, dati bon fiscal obligatoriu. Normal ca in timp puteti sa ajungeti sa fiti si platitor de tva caci asta presupune dezvoltarea afacerii.
Daca vindeti si incasarea se face prin cont bancar, nu mai dati bon fiscal si o sa luati de la banca extrasul de cont al Intreprinderii Individuale si treceti in registrul jurnal de incasari si plati incasarile prin cont.