avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 868 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Program de lucru operator calculator
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Program de lucru operator calculator

Buna seara,
lucrez ca operator calculator intr-o societate privata si as dori sa stiu daca sunt obligata sa lucrez 8:30 pe zi, cele 30 min. fiind considerate pauza de masa.Exista vreun temei legal? Multumesc.
Cel mai recent răspuns: Florin Cioca , Consilier juridic 11:00, 11 Septembrie 2013
Conf art 134 alin 1 CM in cazurile în care durata zilnică a timpului de muncă este mai mare de 6 ore, salariaţii au dreptul la pauză de masă şi la alte pauze, în condiţiile stabilite prin contractul colectiv de muncă aplicabil sau prin regulamentul intern.
Conf art 134 alin 1 CM pauzele, cu excepţia dispoziţiilor contrare din contractul colectiv de muncă aplicabil şi din regulamentul intern, nu se vor include în durata zilnică normală a timpului de muncă.

Deci cele 30 min, considerate pauza de masa sau altfel de pauze, nu se includ in timpul de lucru, astfel ca programul dvs este de 8h30min/zi.
Nu sunteti obligata sa lucrati 8 ore si 30 de minute.
Nu va poate impiedica nimeni sa va luati pauza de masa mentionata in CIM, intre orele .... , asa cum trebuie prevazut in documentul respectiv.
De altfel Cerintele minime de securitate si sanatate in munca pentru utilizarea de catre lucratori a echipamentelor cu ecran de vizualizare aprobate prin HG nr. 1028/ 09.08.2006 cu modificarile si completarile ulterioare mentioneaza pauze obligatorii la anumite intervale de timp.
De obicei nerespectarea programului de lucru inscris in RI, afisat si comunicat salariatilor constituie abatere disciplinara.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură