Situatia mea este foarte simpla. Am calatorit vara trecuta in Grecia si am facut o asigurare medicala de calatorie . In Grecia am fost intepata de o viespe pe plaja unde am primit si ingrijiri medicale pentru ca ma simteam foarte rau.
Dupa lungi discutii cu Asiguratorul, in care eu spuneam ca e accident iar ei imbolnavire, am primit raspuns favorabil ca ma despagubesc in Lei (eu am platit euro) si NUMAI intr-un cont pe numele meu sau in alt cont DOAR cu procura.
Problema este ca eu am plecat din Romania si nu am niciun cont curent in Lei acolo si nici nu ma intorc in urmatoarele 6-10 luni.
Am facut plangere la ANPC pe email, asa cum apare pe site-ul lor, dar nu am primit niciun raspuns de la 31 August de cand le-am scris.
Am intrebat Asiguratorul ce alte metode de plata mai sunt ca poate sunt din lumea a treia si nu am cont in banca si nici procura nu fac (costa cam cat am eu de recuperat de la ei) si de cu ce drept ma obliga sa accept o plata in Lei daca eu am platit Euro.
Raspunsul primit:===========
"Buna ziua,
Avand in vedere cele de mai jos va comunicam faptul ca polita incheiata de dumnevoastra este o asigurare facultativa drept pentru care se aplica conditiile politei incheiate si anume :
Art. 1 Obiectul asigurarii : se acorda Asiguratului pentru riscurile produse in perioada de valabilitate a politiei ca urmare a unor evenimente datorate unei cauze fortuite si exterioare, care produc vatamari corporale ce pot fi stabilite in mod obiectiv si care pericliteaza viata sau efectuarea normale a calatoriei ori au ca rezultat decesul asiguratului
Definitia despagubirii/ indemnizatiei : Suma pe care o achitam Asiguratului/ Beneficiarului la producerea riscului asigurat, conform conditiilor de asigurare.
Prin urmare plata se va efectua in contul asiguratei sau in contul altcuiva numai cu procura notariala.
O zi buna."==============
Adica unde dai si unde crapa!
In contract scrie ca ei trebuie sa rezolve situtatia in 15 zile de la data semnalarii, timp in care eu am fost in Romania dar s-au incapatanat sa nu imi dea dreptate.
Considerand ca dvs. cunoasteti legislatia din Romania mai bine ca mine, ce ma sfatuiti sa fac?
instituțiile statului, precum și celor asimilate lor, au obligația de a răspunde cetățeanului petiționar în interiorul a 30 de zile de la primirea petiției : bază, Legea nr. 233/2002 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor (publicată în Monitorul Oficial nr.296 din 30 aprilie 2002).
Pai daca sunt 30 de zile calendaristice, ar trebui sa ma raspuns de la ANPC pana marti, inclusiv.
Sper ca nu sunt lucratoare ca o sa ajung in Romania inainte sa imi raspunda ei. :))
dacă nu vă răspunde în termenul legal şi totuşi aveţi nevoie de un răspuns, puteţi opta în a chema-n judecată instituţia respectivă.Instanţa, îi va obliga să vă soluţioneze petiţia şi să vă comunice în scris.Procesul durează cam 8-10 luni (dacă sunteţi din Bucureşti şi mai mult).
Nu prea aveti treaba cu ANPC-ul, intrucat in domeniul asigurarilor altundeva va trebui sa reclamati problema dvs. , si anume la Autoritatea de Supraveghere Financiara, care a inclus fosta Comisie de Supraveghere a Asigurarilor. Chiar daca veti primi raspuns, veti fi indrumata catre aceasta noua institutie, asa ca, pana atunci, e bine sa transmiteti online o reclamatie, unde sa aratati ca nu ati fost despagubita pe acea asigurare de sanatate, desi ati depus tot ce vi s-a cerut pentru a finaliza dosarul. Un proces nu e de dorit, intrucat banuiesc ca nu vorbim de o suma care sa justifice cheltuiala si timpul care s-ar consuma pentru obtinerea unei hotarari, dar e bine sa insistati pana vedeti banii.
Doamna geo86, dar stiu ca nu aveti rabdare nici pic!...
Chiar nu stiati ca orice institutie publica are un termen de solutionare de 30 de zile CALENDARISTICE? N-ati mai avut ocazia sa depuneti nicio sesizare in viata dv.?
Iar in cazul in care situatia este mai complexa, se mai adauga inca 15 zile.
Acesta este textul din Ordonanta nr. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor:
Art. 8.
(1) Autoritatile si institutiile publice sesizate au obligatia sa comunice petitionarului, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii petitiei, raspunsul, indiferent daca solutia este favorabila sau nefavorabila.
(2) Pentru solutionarea petitiilor primite de la o alta autoritate sau institutie publica, potrivit art. 6 alin. (4), curge un nou termen de 30 de zile.
Art. 9.
In situatia in care aspectele sesizate prin petitie necesita o cercetare mai amanuntita, conducatorul autoritatii sau institutiei publice poate prelungi termenul prevazut la art. 8 cu cel mult 15 zile.
Dupa cele 30(+15 zile), sa nu va surprinda daca sunteti indrumata spre o alta autoritate.
Dar, de fapt, ar fi bine sa nu asteptati, ci sa depuneti o petitie si catre Autoritatea de Supraveghere Financiara, asa cum v-a indrumat doamna avocat.
Emag reclamatii
Dana31
Pe ce temei legal poti da Emag-ul in judecata ca ai platit niste produse si nu ti-au fost livrate,ba din contra ai facut reclamatii si nici nu ti s a raspuns ... (vezi toată discuția)