Buna dimineata!
Apelez din nou la bunavointa Dvs, si va cer ajutorul! Am anumite nelamuriri in privinta reformelor stocurilor de produse aferente ct.-ului 303. Din cunostintele mele, stiu ca pot face o reforma doar la sfarsitul anului. Se poate face, totusi, si in timpul anului? In ce conditii?
In plus, cand se pot casa anumite obiecte, de ex. laptopuri, imprimante, aparate de aer conditionat, etc. Dupa cat timp de la intrarea acestora in firma?
Multumesc frumos!
Potrivit pct.2,20 si 42 din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor,datoriilor si capitalurilor proprii,aprobate prin OMFP nr.2861/2009,
inventarierea se efectueaza cel putin odata pe an. Pentru bunurile depreciate sau deteriorate se intocmesc liste de inventariere separate. Rezultatele inventarierii se inscriu intr-un proces-verbal,care trebuie sa contina si propuneri de scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar si casare a unor stocuri.
Inventarierea are ca scop principal stabilirea situatiei reale a stocurilor si a unor solduri,in vederea intocmirii situatiilor financiare anuale. Din acest motiv,inventarierea se face,de regula,la sfarsitul anului.
Daca bunurile mentionate sunt obiecte de inventar,ele trebuie sa aiba durata de folosinta de cel putin 3 ani(unele din cele mentionate,cu valori mai mari de 1800 lei pana la 30.06.2013,trebuiau incadrate la mijloace fixe).
Multumesc foarte mult.
Intr-adevar, ob. cu valoare mai mare de 1800 sunt deja incadrate la mijl. fixe. Am uitat sa mentionez asta.
O ultima intrebare: in urma reformei "oficiale", cu toate situatiile/hartiile aferente, obiectele respective mai pot exista, fizic, in firma? De exemplu, fac o reforma la o tigaie, este uzata, partial deteriorata, dar mai poate fi folosita; in urma reformei, o mai pot tine in cadrul firmei?
Multumesc!
:">
De fapt la ce va referiti cand mentionati "reforma" ?
Da, pot exista fizic,ca doar nu sunteti intrebata daca tigaia mai este in evidenta.
Urmare intocmirii listelor de inventar cu propunerile de scoatere din uz a obiectelor de inventar,administratorul firmei aproba "PROCES VERBAL DE SCOATERE DIN FUNCTIUNE A MIJLOACELOR FIXE/DE DECLASARE A UNOR BUNURI MATERIALE(Cod 14-2-3/Aa)prevazut in ANEXA NR.2 la OMEF nr.3512/2008 privind documentele financiar-contabile.
Nota de rebut/pv casare
teiu
situatie: in cazul in care un container prezinta defecte majore sau se distruge ca urmare a manevrarii sau a transportarii dintr-un loc de depozitare in altul ... (vezi toată discuția)