Buna ziua.
Un salariat este disparut din data de 30 septembrie 2013. In aceasta situatie, cine este indreptatit sa-i ridice drepturile salariale?
Mentionez ca nu exista o hotarare judecatoreasca in acest sens si totusi politia l-a declarat disparut.
Ce pot face, ca angajator, in aceasta situatie si in acelasi timp sa fie conform legii?
Multumesc.
In caz de deces al salariatului, drepturile salariale datorate până la data decesului sunt plătite, în ordine, soţului supravieţuitor, copiilor majori ai defunctului sau părinţilor acestuia. Dacă nu există nici una dintre aceste categorii de persoane, drepturile salariale sunt plătite altor moştenitori, în condiţiile dreptului comun.
Multumesc frumos. Stiu ca art. 167 din Codul Muncii specifica acest lucru, dar eu nu stiu daca salariatul este decedat. Contabilul sef refuza ca aceste drepturi sa fie ridicate de altcineva. Ce fac in aceasta situatie?
Intr-adevar, legislatia nu prevede cum se poate solutiona o astfel de situatie.
Drepturile unei persoane declarate disparute exista.
Cel dispărut este socotit a fi în viaţă, dacă nu a intervenit o hotărâre declarativă de moarte rămasă definitivă.