Buna ziua,
De curand am cumparat un apartament nou intr-un ansamblu rezidential din Brasov, prin programul prima casa.
Asa cum prevede legea, la intocmirea dosarului de credit, s-a semnat un antecontract de vanzare - cumparare, care printre altele continea si mentiunea: Prestatorul-promitent vanzator se obliga sa efectueze in timp util, pe propria cheltuiala proiectele si avizele necesare racordarii cladirii la reteaua de energie electrica, gaz, apa, canal, telefonie fixa si retea tv, pana la momentul vanzarii in forma autentica.
Dezvoltatorul a oferit posibilitatea predarii folosintei bunului inainte de semnarea contractului final de vanzare -cumparare, in baza unui proces verbal de predare. La aceasta data apartamentul era bransat la reteaua de energie electrica si am primit toate garantiile ca in cel mai scurt timp trebuie sa ajunga si cei de la gaz pentru a pune in functiune instalatia de gaz.
Mentionez ca procesul verbal de predare s-a intocmit la 01.07.2013 iar cei de la gaz au intocmit procesul verbal de punere in functiune a instalatiei la 13.08.2013.
Astfel, toate racordarile fiind efectuate pana la data incheierii contractului, am considerat indeplinita conditia din antecontract si am convenit ca apartamentul nu are datorii la furnizori, semnand contractul de vanzare- cumparare.
Ca urmare a aprobarii contractului de credit, la data de 11.09.2013, s-a incheiat contractul de vanzare cumparare in forma autentica, care mentiona ca: Subsemnatele parti contractante declaram ca apartamentul nu are niciun fel de datorie la furnizorii de utilitati; totodata convenim ca pana la data predarii folosintei apartamentului toate debitele catre furnizorii de utilitati sa fie suportate de catre subscrisa vanzatoare, iar de la aceasta data vor reveni in sarcina cumparatorului.
Intrebarea mea este urmatoarea: Este indreptatit dezvoltatorul ca pe langa consumul inregistrat catre furnizori de la data predarii apartamentului pana in prezent sa-mi refactureze si bransarea la utilitati, gaz si energie electrica?
Eu am discutat cu ei si mi-au spus ca intr-adevar toate demersurilor au fost efectuate si suportate de catre ei, dar ei procedeaza la refacturarea sumelor de bransare catre noii cumparatori.
Nu mi se pare ca procedeaza corect din punct de vedere al respectarii contractului si as dori sa ma ajutati cu un raspuns in acest sens.
Sunt indreptatita sa fac o contestatie a refacturarii sumelor de bransare?
Va multumesc pentru ajutor!