avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 803 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... Sediu profesional intreprindere individuala
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

Sediu profesional intreprindere individuala

Am facut demersurile infiintarii unei intreprinderi individuale (II) in Bucuresti, ieri (4.11.2013)mi s-a comunicat la ghiseu ca dosarul e complet, m-au pus sa achit taxele, apoi sa revin pe 06.11.2013 pentru ridicarea certificatului de inregistrare in Registrul Comertului.

Insa, astazi am primit un sms prin care mi s-a comunicat sa sun la ei. Am sunat si mi-au spus ca nu e in regula o piesa la dosar, cea referitoare la sediul profesional. Ce solicita de fapt acum, dupa ce eu crezusem ca am inchieat povestea cu inregistrarea: un contract de comodat intre mine si copiii mei (trei copii minori) prin care acestia sa-mi dea in folosinta apartamentul ai carui coproprietari suntem toti patru, in urma sotului meu.

Mentionez ca am facut succesiunea si am considerat ca e suficienta pentru stabilirea sediului social la noi acasa. Insa m-au trimis la Primaria de sector sa obtin o Dispozitie de primar in care sa se mentioneze ca pot semna acte in numele copiilor (in speta, un contract de comodat cu acestia : au 14, 13, respectiv 5 ani), dupa care sa intocmesc contractul de comodat pe care sa semnez eu de 2 ori (in calitate de comodatar si in numele comodantilor, adica copiii mei).

Astept un raspuns din partea specialistilor care pot raspunde la intrebarea: este legal si normal ceea ce mi se cere? Ce solutie ati adopta in locul meu?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 13:48, 10 Noiembrie 2013
Documentele care atestă drepturile de folosinţă asupra spaţiilor cu destinaţie de sediu social şi/sau de sedii secundare pot fi: extras de carte funciară, în termen de valabilitate la depunere, dar nu mai vechi de 30 de zile, contract de vânzare-cumpărare, contract de donaţie în formă autentică, certificat de moştenitor, act notarial de ieşire din indiviziune sau de delimitare a proprietăţii, hotărâre judecătorească definitivă privind proprietatea sau folosinţa/uzufructul, hotărârea judecătorească definitivă de ieşire din indiviziune, proces verbal de recepţie a construcţiei, act de adjudecare a imobilului vândut în cadrul executării silite, contract de schimb, contract de închiriere (înregistrat la Administraţia Finanţelor Publice), contract de subînchiriere (înregistrat la Administraţia Finanţelor Publice), contract de concesiune, contract de leasing imobiliar (înregistrat la Administraţia Finanţelor Publice), contract de comodat (înregistrat la Administraţia Finanţelor Publice), contract de uz (înregistrat la Administraţia Finanţelor Publice), contract de uzufruct (înregistrat la Administraţia Finanţelor Publice), certificat de rol fiscal/rol agricol în termen de valabilitate sau orice alt act juridic care conferă dreptul de folosinţă, la alegerea solicitantului. Extrasul de carte funciară şi certificatul de rol fiscal/rol agricol se depun în original, celelalte documente urmând a fi depuse în copie certificată de parte sau în copie legalizată.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Infiintare pfa danyfofiu danyfofiu Pentru dovada sediu social la ONRC este necesar sa fie intabulat in cartea funciara imobilul? (vezi toată discuția)
Contract de inchiriere spatiu pentru sediu firma emina28 emina28 Buna ziua, As vrea sa stiu ce documente am nevoie pentru a face sediul social al unei firme intro casa care e construita dar e in curs de intabulare? (vezi toată discuția)
Acte infiintare firma ralucaciobanu ralucaciobanu Am luat de-la Primaria din localitate o adeverinta prin care rezulta ca detin spatiu pentru sediu firma la domiciliu numitei xx este valabila pentru a infinta ... (vezi toată discuția)