in cazul in care cineva a lucrat la mai multe firme care intre timp nu mai exista (au falimentat sau nu) cum poate intra in posesia adeverintelor pt. casa de pensii?
1. Daca a lucrat dupa 1990 , atunci se poate adresa ITM-ului pentru eliberarea adeverintelor de vechime, in conditiile in care :
- nu are carnet de munca
- a avut carnet de munca si l-a pierdut.
- perioadele respective nu sunt inregistrate in carnetul de munca.
Eliberarea adeverintelor se face contra cost, potrivit Ordinului MMFPSPV nr. 1681/2013 privond aprobarea Normativului cu tarifele pentru plata prestarilor de servicii efectuate in domeniile de activitate ale Inspectiei Muncii publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 491, din 5 august 2013.
......
Art. 3. - In functie de categoria de servicii prestate, tarifele care se percep de la persoanele fizice, juridice, persoanele fizice autorizate si de la alte entitati constituite in conditiile legii sunt urmatoarele:
a) Eliberarea de certificate/adeverinte/duplicate de adeverinte in baza documentelor existente in arhivele inspectoratelor teritoriale de munca, la cererea persoanelor fizice, juridice sau a oricaror entitati care au dreptul legal de a solicita si de a obtine aceste informatii, conform Legii Arhivelor Nationale nr. 16/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si Ordonantei Guvernului nr. 33/2002 privind reglementarea eliberarii certificatelor si adeverintelor de catre autoritatile publice centrale si locale, aprobata cu modificari prin Legea nr. 223/2002 Tarif: 50 lei/document
2. Daca a lucrat pana in 1990 sau dupa in sectorul bugetar, atunci va trebui sa se adreseze Directiilor Judetene ale Arhivei Nationale in raza carora fostii angajatori au avut sediul.