avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1044 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Lichidare la zi
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Lichidare la zi

Buna seara,as dori sa stiu cum ar trebui procedat legal in cazul in care desi sunt in concediu medical angajatorul nu doreste sa il ia in considerare si ma preseaza sa semnez o hartie in care el doreste restructurarea postului.Mentionez ca problema de sanatate este cat se poate de reala( am 20 de zile de c.m. pentru o suferinta reala la rinichi si inca necesita tratament).
Am decis sa renunt la locul de munca prin lichidare la zi pe motive medicale(am c.m momentan pana la 01.01.2014), dar angajatorul nu doreste sa ia in calcul c.m. si sa imi achite drepturile care mi se cuvin. Refuza orice dialog civilizat. Cum ar trebui procedat in acest caz?
Va multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 19:42, 29 Decembrie 2013
Reclamatie la itm sau actiune in instanta. Incepeti cu ITMul.
Angajatorul este OBLIGAT de lege sa va plateasca medicalul.
OUG 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurãri sociale de sãnãtate prevede :

Art. 36 - (1) Calculul şi plata indemnizaţiilor prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã se fac pe baza certificatului de concediu medical eliberat în condiţiile legii, care constituie document justificativ pentru platã.
(2) Certificatul de concediu medical se prezintã plãtitorului pânã cel mai târziu la data de 5 a lunii urmãtoare celei pentru care a fost acordat concediul.
(3) Plata indemnizaţiilor se face lunar de cãtre:
a) angajator, cel mai târziu odatã cu lichidarea drepturilor salariale pe luna respectivã, pentru asiguraţii prevãzuţi la art. 1 alin. (1) lit. A şi B;

Art. 47
...
(2) Constituie contravenţii urmãtoarele fapte, sãvârşite prin încãlcarea obligaţiilor prevãzute la art. 36 alin.(3):
a) refuzul nejustificat de platã a indemnizaţiilor;