avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 391 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Inregistrare contract de munca
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Inregistrare contract de munca

buna ziua,
sunt PFA si vreau sa am unu sau doi angajati, dupa ce le fac contractul de munca trebuie sa-l duc la ITM sau e suficient sa completez revisalul? sau ajutati-ma cum tre sa procedez la angajarea unui om si apoi cum tre sa platesc darile salariatului catre stat, va rog frumos punctual daca se poate
multumesc ffff mult
Cel mai recent răspuns: george-neagu , moderator 17:11, 6 Ianuarie 2014
1. Incepand cu data de 01.01.2011 nu se mai inregistreaza la inspectoratele teritoriale de munca, contracte individuale de munca si nu se mai depun acte privind executarea, modificarea, suspendarea si executarea acestora. Acestea se transmit in format electronic, in registrul general de evidenta a salariatilor, conform HG nr.500/2011, modificata si completata.

2. Pasi de efectuat :
1. informarea salariatului , potrivit art.17 alin.3 C.mun., cu privire la cel putin urmatoarele elemente:
a) identitatea partilor;
b) locul de munca sau, in lipsa unui loc de munca fix, posibilitatea ca salariatul sa munceasca in diverse locuri;
c) sediul sau, dupa caz, domiciliul angajatorului;
d) functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania sau altor acte normative, precum si fisa postului, cu specificarea atributiilor postului;
e) criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului aplicabile la nivelul angajatorului;
f) riscurile specifice postului;
g) data de la care contractul urmeaza sa isi produca efectele;
h) in cazul unui contract de munca pe durata determinata sau al unui contract de munca temporara, durata acestora;
i) durata concediului de odihna la care salariatul are dreptul;
j) conditiile de acordare a preavizului de catre partile contractante si durata acestuia;
k) salariul de baza, alte elemente constitutive ale veniturilor salariale, precum si periodicitatea platii salariului la care salariatul are dreptul;
l) durata normala a muncii, exprimata in ore/zi si ore/saptamana;
m) indicarea contractului colectiv de munca ce reglementeaza conditiile de munca ale salariatului;
n) durata perioadei de proba.

2. Daca partile cad de acord , atunci se va incheia c.i.m.

3. Anterior inceperii activitatii, contractul individual de munca se inregistreaza in registrul general de evidenta a salariatilor, care se transmite inspectoratului teritorial de munca (cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariatul in cauza).

4. Se completeaza si se transmite REVISAL-ul la ITM.
Transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic prin depunerea la sediul inspectoratului teritorial de munca se face pe suport CD, discheta 3,5 inch/1,44 MB sau medii de stocare USB cu sistem de fisiere FAT/FAT32.
Registrul general de evidenta a salariatilor in format electronic (REVISAL), insotit de o adresa de inaintare semnata si stampilata de catre reprezentantul legal, se depune la sediul inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala persoanele fizice sau juridice isi au domiciliul, respectiv sediul.
Pentru prima depunere la sediul inspectoratului teritorial de munca a registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic, adresa de inaintare este insotita de o copie a certificatului de inmatriculare - in cazul angajatorului persoana juridica, respectiv o copie a actului de identitate - in cazul angajatorului persoana fizica.

5. Obținerea parolei pentru transmiterea online a REVISAL-ului de către angajatori se face la sediul ITM în a cărui rază teritorială îşi au sediul sau domiciliul, în baza prezentării următoarelor documente:
a) solicitarea scrisă pentru eliberarea parolei (model anexat);
b) împuternicire semnată şi ştampilată de angajator, în cazul în care persoana care solicită obținerea parolei este alta decât reprezentantul legal al angajatorului;
c) copia certificatului de înmatriculare al angajatorului;
d) copia actului de identitate al persoanei împuternicite.
In continuarea celor prezentate, in maxim 15 zile de la transmiterea revisalului depuneti la finate (acolo unde ati depus declaratia 220) formularul 070 pentru a completa vectorul fiscal cu impozitul pe salarii si celelalte contributii si taxe pentru angajati.
Apoi veti depune la trimestru, pana pe 25 a lunii urmatoare incheierii trimestrului, declaratia 112 cu ce aveti de plata pentru salariati. Tot pana atunci e si termenul de plata catre stat.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Bună ziua , îmi poate spune și mie cineva cum se face o angajare ... eduard56463 eduard56463 Bună ziua , îmi poate spune și mie cineva cum se face o angajare ? Am fost la itm cu următoarele acte : solicitare parolă , certificat de înregistrare ... (vezi toată discuția)
Completare si trimitere revisal albu67 albu67 O societate vrea sa angajeze , care sunt pasi cu ITM? (vezi toată discuția)