Am urmatoarea situatie:
O firma neplatitoare de TVA, cu impozit 3% pe venit, cod CAEN 6311 a achizitionat din Australia, prin plata cu cardul (online) o tema pentru website (un produs software), in valoare de 100$.
In aceasta situatie intampin mai multe probleme:
1. factura emisa de firma din Australia mi-a emis factura in $, dar din contul firmei (in lei) s-a extras suma echivalenta in lei. Se poate introduce in contabilitate factura in $, chiar daca extrasul de card va avea suma in lei?
2. firma nu este inregistrata in registrul operatorilor intracomunitari pentru ca de la ANAF mi s-a spus ca nu sunt obligata sa fac acest lucru in conditiile in care firma este neplatitoare de TVA si nu se achizitioneaza bunuri/servicii cu o valoare mai mare de 10000 Euro/an de la firme din UE. Pentru firmele din afara Uniunii se pastreaza neobligativitatea inscrierii in registrul operatorilor intracomunitari? si daca nu, ce mai pot face in acest moment ca sa fiu in conformitate cu legile in vigoare? Se depune vreo declaratie la ANAF? Mentionez ca achizitia a fost facuta acum cateva zile si nu am stiu inainte de a se efectua plata ca firma este din Australia.
Va rog sa ma ajutati cu un raspuns pentru a nu avea probleme la un eventual control financiar.