avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 546 soluții astăzi
Forum Bani şi Afaceri ... Tedinţe imobiliare Prima casa - fara credit
Discuție deschisă în Tedinţe imobiliare

Prima casa - fara credit

Buna seara,

Doresc o lamurire: ce inseamna garantia oferita de catre stat in Programul Prima Casa? Este un fel de prima sau doar o "asigurare" pentru credit?

Sunt studenta iar parintii doresc sa achizitioneze pentru mine (pe numele meu) un apartament. Dansii dispun de venituri in valoare de aprox 75% din valoarea acestuia, si se gandeau ca alaturi de o prima de la stat am putea s ane descurcam fara a efectua un credit.

Asadar, de la sine inteles este ca NU dorim un credit la banca.

Este oare posibila realizarea acestei investitii in acest context?

Multumesc mult,

Ioana.
Cel mai recent răspuns: law4ro , utilizator 23:09, 9 Ianuarie 2014
Nu Ioana. Garantia se acorda de catre Stat, bancii creditoare, prin Fondul de Garantare (zis si "Fondul"). Adica participa si statul cu ceva pe langa banca, in calitate de creditor.

Avantajul pentru cumparator la Prima Casa este doar valoarea redusa a avansului, adica 5%.
Si daca se intampla sa nu platesti ratele la timp, banca nu se oboseste cu tine, ci primeste rapid banii de la stat. Si apoi sa vezi bucurie cand vine ANAF-ul pe tine sa isi recupereze creantele.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Credit prima casa - pierd avansul din cauza bancii catalin182 catalin182 Buna ziua, In urma cu 2 luni am inceput sa depun actele pentru a obtine un credit prima casa la bank. In urma analizei preliminare rezulta ca ma incadrez fara ... (vezi toată discuția)
Adjudecare imobil in contul datoriei/debitului dumitrusilviu dumitrusilviu in 2006 sotul meu a luat un credit pe firma noastra,la rugamintea unui prieten care urma sa cumpere firma.Practic,acesta l-a pacalit.Fiind administrator, banca ... (vezi toată discuția)