Am fost de curand la Registrul Comertului pentru a afla de ce am nevoie pentru a prelungi mandatul (expirat) al administratorilor societatii comerciale. Mi s-a aruncat in nas un formular care trebuie completat si adus impreuna cu noul act constitutiv. Nu ma prea pricep la astfel de probleme, fapt pentru care va cer ajutorul.
Ce inseamna "actul constitutiv actualizat"? E acelasi act constitutiv pe care il am acum, cu singura diferenta ca mandatul administratorilor va fi pe durata nelimitata? Mentionez ca intre timp am facut trecerea la noile coduri CAEN (2008). Trebuie ca si aceasta modificare sa se reflecte in noul act constitutiv?
Daca ati facut actualizarea codurilor caen trebuie sa aveti un act consitutiv actualizat, daca ati facut doar actualizarea certificatului de inmatriculare, atunci actul consitutiv nu este actualizat.
Trebuie sa modificati articolul din statut care se refera la durata mandatului administratorului. Modificarea se poate face la un avocat , la notar sau la ORC si trebuie semnata de toti asociatii . Statutul actiualizat va fi depus la ORC dupa efectuarea acestei modificari. Noile coduri caen trebuie sa apara in actul constitutiv actualizat.
Intr-adevar, am schimbat doar certificatul de inmatriculare fara sa actualizez actul constitutiv. Asadar, noul act constitutiv va trebui sa contina atat noul termen de expirare pentru administratori (durata nelimitata, probabil), cat si lista actualizata a codurilor CAEN (am primit in momentul schimbarii certificatului de inmatriculare lista noilor coduri CAEN aferenta activitatii principale si activitatilor secundare).
Este neaparat nevoie de consultul unui jurist pentru intocmirea noului act constitutiv in cazul in care acestea sunt singurele (doua) modificari?
Actul constitutiv actualizat este cel initial, in care incorporati toate modificarile statutare survenite. Nu este greu de facut si, contrar a ceea ce a spus dl. Susca mai sus, nimic nu va opreste sa o faceti singur(a). Actul actualizat trebuie semnat de persoana imputernicita in hotararea de modificare pe care o inregistrati acum, de asociati sau de administrator(i).
Actul constitutiv actualizat se depune la registru impreuna cu celelalte documente, in dosarul de inregistrare a modificarii, iar nu dupa, cand nu ar mai avea sens. Asa cum vi s-a aratat si la registru, actul constitutiv actualizat este o parte integranta a dosarului de modificare.