Buna ziua. Fac parte din CEx. al unei asociatii de proprietari si de mai bine de 3 ani ma lupt cu presedintele, administratorul si casiera pt. a-mi pune la dispozitie toate actele contabile din ultimi ani, deoarece in opinia mai multor proprietari exista foarte multe lucrari ale caror preturi au fost foarte mult umflate. Am reusit sa primesc dreptul de a vedea documentele uneia dintre aceste lucrari si am observat ca nu era specificat in termeni clari dimensiunile lucrarii. Mai concret, a fost acoperita terasa blocului cu aproximativ 120m2 tabla, iar pe deviz erau trecute reparati in dreptul scarilor B,C,D, si in final suma ce trebuia achitata. Nu ma pricep la contabilitate dar cred ca trebuie sa existe o lege care sa oblige firma contractata sa specifice clar termenii lucrarii. Daca am dreptate am sa va rog sa ma ajutati cu un sfat mai ales ca nici cenzorul nu doreste sa ne ajute cu toate ca este remunerat din banii asociatiei. Va multumesc
Formulati in scris o sesizare, in numele dvs. si/ sau al mai multor proprietari semnatari si acestia ai sesizarii, catre asociatie/ administrator, cu nr. de inregistrare/ data sau trimiteti prin posta cu confirmare de primire. In sesizare invocati Legea nr. 230/ 2007 cu modificarile si completarile ulterioare, a asociatiilor de proprietari
-art.10 Proprietarii au dreptul sa cunoasca toate aspectele ce ţin de activitatea asociaţiei şi au acces, la cerere, la orice document al acesteia.
Pentru refuzul de a pune la dispozitie toate documentele solicitate, puteti deschide actiune in instanta impotriva administratorului.
Firma prestatoare de servicii trebuia sa anexeze deviz de lucrari si proiect de executie lucrari la factura cu care a incasat contravaloarea lucrarilor.
Lucrarile trebuiau efectuate in baza unui contract de prestari servicii incheiat intre asociatie si firma de ctii. Probabil ca aceste documente nu exista, iar lucrarile au fost efectuate la "mica intelegere" intre asociatie/ administrator si administratoul firmei respective. Se practica, din pacate acest gen de lucrari, sub ideea gresita ca sunt costuri reduse pentru proprietari, iar firma executanta nu plateste TVA, taxe si impozite pentru lucratori, etc. Se profita de neimplicarea institutiilor statului, abilitate de lege sa controleze.
Ca membru CEx am preluat functia de presedinte in AG (a durat doar 2 luni pentru ca mi-am dat demisia), si am cerut ca actele asociatiei (recte dosarele lunare, contractul de hidroizolare si cel de zugravire a casei scarilor) sa stea la asociatie si nu la administrator.
Ce a urmat nu vreau sa va spun... Asa ca in final vazind ca nu pot avea acele acte la asociatie, asa cum se specifica clar si in legislatie, mi-am dat frumusel demisia.
La dosarele lunare am fost chiar ingaduitor pentru ca am zis ca administratorul sa le pastreze pe ultimele 3 luni, in caz ca se ridica intrebari de proprietari, desi nu era nevoie, pentru ca odata inchis dosarul, el trebuie sa stea la asociatie si nu la administrator.
,,Firma prestatoare de servicii trebuia sa anexeze deviz de lucrari si proiect de executie lucrari la factura cu care a incasat contravaloarea lucrarilor.
Lucrarile trebuiau efectuate in baza unui contract de prestari servicii incheiat intre asociatie si firma de ctii. ''
Doresc sa aflu daca aceste lucruri sunt obligatorii,sunt stipulate undeva si daca incalcarea lor devine contraventie in baza carei legi ? Va multumesc
Depinde de complexitatea lucrarii. Nu toate lucarile necesita proiect, deviz...
Pentru decontarea cheltuielilor este obligatorie factura intocmita de executant.
Sunt de acord cu @Adriantot in ultima postare.
Pentru @rukovacs - pai dvs. ati ales varianta cea mai usoara, practic ati abandonat „lupta” la primul hop. Nu frate, ai gasit o neregula, o rezolvi, nu dai bir cu fugitii. Ai la indemana pe ceilalti membri ai com. ex., ai comisia de cenzori, ai membrii as. prop. pe care ii informezi de matrapazlicuri. Schimbi administratorul imediat daca isi depaseste atributiunile sau observi ca lucreaza dupa capul lui... Dar chiar si asa, nu-i timpul pierdut. Incercati sa va uniti mai multi proprietari - iata, suntem in sezonul in care se tine AG anuala a proprietarilor. Incercati sa puneti in discutie aceste chestiuni si nu va lasati pana nu hotarati ceva in sensul aducerii la calea normala a activitatii as. prop. Si comportarea administratorului si atitudinea noului presedinte si ce mai este pe-acolo. Legislatie avem, mai trebuie si initiativa dvs., a membrilor!