avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 585 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Concediu crestere copil, formare profesionala si ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Concediu crestere copil, formare profesionala si stagiu de cotizare incomplet

Buna seara!
Daca-mi permiteti, va supun atentiei o situatie pentru care as dori tare mult clarificare. Sunt profesor in invatamantul preuniversitar, si in octombrie 2011, am primit o bursa de cercetare in domeniul educatiei in Japonia. Programul de cercetare a durat pana in martie 2013, iar de pe 1 aprilie 2013, am revenit la catedra. In noiembrie, am nascut si acum inca ma aflu in concediul de maternitate, urmand sa-mi organizez dosarul pentru concediul de crestere a copilului. In situatia prezentata, stagiul meu de cotizare este doar de 7 luni si nu de 12 cum prevede legea. Ceea ce as dori sa aflu este: 1) daca am fost la cursuri de formare in strainatate in domeniul in care si activez, cu aprobarea angajatorului, si am doar 7 luni lucrate in tara, pentru indemnizatia de CCC nu se pot lua in calcul 5 luni de cotizare dinaintea plecarii mele, respectiv 2011? si 2) daca revin la locul de munca inainte ca bebe sa faca 1 an, beneficiez de insertia aceea de 500 de lei, sau trebuia sa am munca efectiva de 12 luni inaintea CCC-ului pentru a beneficia de acest stimulent? Din pacate, plecarea mea in interesul serviciului s-ar putea interpreta ca perioada inactiva si acest lucru nu face decat sa ma intristeze. De aceea, inca sper ca legislatia sa ma ajute in acest sens. Va multumesc anticipat pentru rabdarea de a-mi fi citit mesajul si pentru raspuns.
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 16:15, 6 Februarie 2014