avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 546 soluții astăzi

Joi, 27 martie, are loc evenimentul: Dreptul proprietății intelectuale în raport cu salariații - Aspecte practice și provocări actuale. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Inchiriere salariati
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Inchiriere salariati

Va supun atentiei urmatoarea speta: o societate comerciala cu capital majoritar de stat aflata in insolventa incheie un contract de inchiriere a activelor si activitatii unei sectii pe durata a 12 luni iar salariatii afaflati in cadrul acelei sectii raman sa isi desfasoare activitatea la acelasi loc de munca fiind coordonati de angajatorul care a inchiriat activele.
Va rog sa-mi spuneti care este baza legala, fata de cine raspunde angajatul aflat in aceasta postura, in ce mod trebuie instintat salariatul si cine plateste salariul.
Multumesc
Ultima modificare: Sâmbătă, 8 Februarie 2014
samir67, utilizator
Cel mai recent răspuns: samir67 , utilizator 13:55, 9 Februarie 2014
1. In aceste conditii s-a incalcat legislatia in materie.
Acea societate trebuia sa aiba calitatea de agent de munca temporara. Agentul de munca temporara pune la dispozitie utilizatorului un salariat angajat prin contract de munca temporara, in baza unui contract de punere la dispozitie incheiat in forma scrisa.

2. Facand o analogie a situatiei expuse, numai societatea de stat, nu şi utilizatorul, poate aplica salariatului temporar sancţiuni disciplinare, având în vedere că nu există raporturi contractuale decât între aceştia.
Plata salariatului se va face de catre societatea comerciala cu capital majoritar de stat.
Multumesc pentru raspuns. Va rog sa-mi mai raspundeti la doua intrebari. Sub ce forma trebuie instiintat salariatul de modificarea raporturilor de munca? Trebuie sa primeasca o noua fisa de post?
Anterior modificarii contractului individual de munca, angajatorul are obligatia de a informa salariatul, cu privire la clauzele esentiale pe care intentioneaza sa le modifice in contract .

Art.17 C.mun.
(1) Anterior incheierii sau modificarii contractului individual de munca, angajatorul are obligatia de a informa persoana selectata in vederea angajarii ori, dupa caz, salariatul, cu privire la clauzele esentiale pe care intentioneaza sa le inscrie in contract sau sa le modifice.
(2) Obligatia de informare a persoanei selectate in vederea angajarii sau a salariatului se considera indeplinita de catre angajator la momentul semnarii contractului individual de munca sau a actului aditional, dupa caz.
(3) Persoana selectata in vederea angajarii ori salariatul, dupa caz, va fi informata cu privire la cel putin urmatoarele elemente:
a) identitatea partilor;
b) locul de munca sau, in lipsa unui loc de munca fix, posibilitatea ca salariatul sa munceasca in diverse locuri;
c) sediul sau, dupa caz, domiciliul angajatorului;
d) functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania sau altor acte normative, precum si fisa postului, cu specificarea atributiilor postului;
e) criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului aplicabile la nivelul angajatorului;
f) riscurile specifice postului;
g) data de la care contractul urmeaza sa isi produca efectele;
h) in cazul unui contract de munca pe durata determinata sau al unui contract de munca temporara, durata acestora;
i) durata concediului de odihna la care salariatul are dreptul;
j) conditiile de acordare a preavizului de catre partile contractante si durata acestuia;
k) salariul de baza, alte elemente constitutive ale veniturilor salariale, precum si periodicitatea platii salariului la care salariatul are dreptul;
l) durata normala a muncii, exprimata in ore/zi si ore/saptamana;
m) indicarea contractului colectiv de munca ce reglementeaza conditiile de munca ale salariatului;
n) durata perioadei de proba.
(4) Elementele din informarea prevazuta la alin. (3) trebuie sa se regaseasca si in continutul contractului individual de munca.
(5) Orice modificare a unuia dintre elementele prevazute la alin. (3) in timpul executarii contractului individual de munca impune incheierea unui act aditional la contract, intr-un termen de 20 de zile lucratoare de la data aparitiei modificarii, cu exceptia situatiilor in care o asemenea modificare este prevazuta in mod expres de lege.
....
Multumesc pentru raspunsuri.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contract determinat pe 3 luni se poate prelungi prin act aditional claudiughebauer1975 claudiughebauer1975 Am un contract determinat pe 3 luni iar de la resurse umane mi-au spus ca imi vor prelungi contractul care imi expira prin act aditional Este valabil prin act ... (vezi toată discuția)
Riscurile aferente postului Eva_56 Eva_56 Cum se face dovada informarii salariatului privind riscurile aferente postului cu rerespectarea Codului muncii? Art. 17. - (1) Anterior încheierii sau ... (vezi toată discuția)
Modificare cim Aryyanna Aryyanna Buna ziua, Cum procedez daca am un CIM determinat pana la data de 15.11.2016 (care este incheiat pentru a inlocui un salariat al carui CIM este suspendat) ... (vezi toată discuția)