Buna ziua,
In urma cu doua zile primit o instiintare de amenda in valoare de 1400 de euro trimisa de catre Oficiul Federal pentru transportul de marfuri din Germania (Bundesmat fur Guterverkehr).
In aceasta instiintare spune ca, in urma unui control din data de 04.10.2013 am fost amendat in baza § 8 alin. 1 pct. 2 lit. b din Fahrpersonalgesetz - FPersG (Legea cu privire la conducatorii de autovehicule si tramvaie), § 23 alin. 2 pct. 11 din Fahrpersonalverordnung – FPersV (Regulamentul de punere in aplicare a legii cu privire la conducatorii de autovehicule si tramvaie) si art. 15 alin. 7 lit. a sau b din (CEE) nr. 3821/85, pentru neprezentarea tuturor diagramelor cu timpii de conducere pentru cele 26 de zile dinaintea controlului.
Situatia este urmatoare: In octombrie 2013 am apelat la un prieten care detine o autoplatforma cu remorca, ambele inmatriculare pe persoana fizica pe numele acestuia, sa imi aduca din Germania doua autoturisme. In perioada aceea prietenul meu nu putea sa conduca deoarece avea permisul suspendat si in siutatia aceasta am hotarat sa plecam impreuna urmand sa conduc eu ansamblul de vehicule care avea masa maxima autorizata de 6.5t (Mercedes Sprinter 3.5t + remorca 3t). In momentul in care am intrat in Germania am decis sa introducem o diagrama in aparatul tahograf pentru a prevenii orice discutie pe tema aceasta, in cazul unui eventual control. In seara de 04.10, dupa ce am cumparat si al doilea autoturism, am parcat pentru a lua pauza de odihna obligatorie de 11 ore, dar in toiul noptii ne-a deranjat un echipaj de politie care patrula prin zona si care voia sa verifice actele masinilor. In urma unui control amanuntit, mi s-a cerut sa ii urmez la sectie unde mi-au fost solicitate diagramele. Dupa ce am prezentat cele doua diagrame pe care le aveam, acestia le-au scanat, mi-au inapoiat toate documentele si mi-au dat drumul sa plec, ca dupa patru luni sa primesc aceasta instiintare de amenda, pe care mi-au dat posibilitatea sa o contest in termen de doua saptamani.
Conform art. 3 lit. h din Regulamentul (CE) nr. 561/2006 se stabileste ca, pentru un autovehicul sau un ansamblu de vehicule cu o masa maxima autorizata care nu depaseste 7.5t si care efectueaza transport in scop necomercial, nu se aplica acest regulament al tahografelor.
Va rog sa imi spuneti ce lege defineste transportul in scop necomercial, si cum pot sa demonstrez ca transportul pe care l-am efectuat a fost in scop necomercial, avand in vedere ca autoturismele pe care le-am transportat au fost cumparate pe numele meu si folosite in interes personal, dar ansamblul de vehicule pe care au fost transportate era inmatriculat pe numele altei persoane fizice.
Ce sanse credeti ca am sa obtin anularea amenzii?
Caut urgent un avocat care cunoaste bine legislatia in domeniu pentru a-mi intocmii contestatia.