Buna ziua !
Va rog frumos sa imi spuneti , in situatia in care o societate presteaza servicii de transport marfa , cu mijloace de transport inchiriate de la o alta societate ; ce documente trebuiesc intocmite cu proprietarul mijloacelor de transport , astfel incat cel care efectueaza transportul (chiriasul) sa poata deduce diverse cheltuieli: reparatii, rovinete , asigurari, carburanti, taxe de drum,precum si TVA-ul aferent.
Multumesc.
Trebuie sa stabiliti in cotractul de inchiriere in sarcina cui cad cheltuielile la care va referiti si eventual modalitateta de decontare/refacturare a acestora catre societatea dvs. in cazul in care nu se pot factura direct pe societatea prestatoare a serviciilor.
Orice cheltuiala care participa la realizarea de venituri impozabile este deductibila
Da inclusiv.
In cazul in care aveti un accident cu un alt mijlocul de transport, avand RCA masina respectiva va fi reparat pe asigurare. Daca nu aveti RCA o sa platiti reparatia respectiva dvs. iar acele cheltuieli vor fi nedeductibile deoarece sunt cheltuieli facute cu reparatia unui vehicul care nu apartine societatii.
Nu am zis sa nu faca RCA.Am zis doar ca RCA-ul va fi nedeductibil.
Proprietarul va face RCA. RCA-ul va venii pentru proprietarul masinii, asa cum este inscris in carte/certificat de inmatriculare.
Cod Fsical ART. 21 Cheltuieli:
(4) Următoarele cheltuieli nu sunt deductibile: n) cheltuielile cu primele de asigurare care nu privesc activele contribuabilului, precum şi cele care nu sunt aferente obiectului de activitate, cu excepţia celor care privesc bunurile reprezentând garanţie bancară pentru creditele utilizate în desfăşurarea activităţii pentru care este autorizat contribuabilul sau utilizate în cadrul unor contracte de închiriere sau de leasing, potrivit clauzelor contractuale;