Mama mea a fost administratorul unei asociatii de locatari, in urma decesului eu va trebui sa predau actele administratiei.
Din pacate nu exista o ordine f. mare in actele administratiei, pana acum am reusit sa obtin extrase de cont de la toti furnizorii de utilitati pentru a putea face o balanta. Asociatia de locatari se pare ca nu are un cont intr-o banca si nici declaratiile fiscale depuse, deasemenea nu gasesc registrul de casa care mi se cere. Presedintele AP zice ca el nu stie nimic, se pare ca membrii comisiei de cenzori sunt persoane care nu mai locuiesc in acest imobil (asa sustine presedintele AP). In acest moment eu nu stiu de unde sa obtin documentele necesare predarii acestei asoctiatii, va rog cine poate sa ma ajute cu un sfat ce pot face, nu vreau ca locatarii acestei asoctiatii sa ramana fara utilitati.
Mai precizez ca eu nu locuiesc in aceasta asociatie si nici nu am cunostiinte legate de conducerea unei administratii si deasemenea ce raspundere au membrii asociatiei de locatari care acum arunca toata raspunderea pe mama mea.
Va multumesc.
Dumnezeu sa o aiba in paza.
Dumneavoastra nu aveti nici o raspundere. Asociatia trebuie sa aiba un presedinte, un comitet, o comisie de cenzori, poate un casier, un contabil... Adica e greu de crezut ca un singur om, administratorul avea toate actele (casierie, banca, furnizori, prestatori, salariati...).
Apoi actele se pastraza la sediul asociatiei si trebuiesc verificate lunar de cenzor si presedinte, listele aprobate lunar de comitet... Adica ar trebui sa stie si ceilalti ce si cum e in acea asociatie.
Conform legii in cazul cand asociatia nu mai are administrator (indiferent de cauze) membrii comitetului preiau atributiunile administratorului. Asa ca dati-le ce documente aveti si sa-si faca treaba. Daca nu se descurca sa apeleze la alti vecini care se pricep, sa angajeze imediat un administrator care sa continuie treaba...