avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 785 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Contract de munca 2h/zi sau 4h/zi
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Contract de munca 2h/zi sau 4h/zi

Buna ziua!
Am si eu o nelamurire in legatura cu contractul de munca 2h/zi sau 4h/zi.Sunt studenta si beneficiez de pensie de urmas,in urma decesului tatalui meu.As vrea sa stiu daca un contract de munca de 2h/zi sau cel de 4h/zi imi afecteaza acest drept.
Dar in cazul in care sunt considerata "zilier"?
Multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: denisaelena , utilizator 14:03, 4 Martie 2014
Potrivit art. 118 din Legea nr. 263/2010, in vigoare de la 1 ianuarie 2011, puteti sa cumulati pensia de urmas cu veniturile provenite din situatii pentru care asigurarea este obligatorie. Aceste situatii pentru care asigurarea este obligatorie sunt prevazute la art. 6 din Legea nr. 263/2010.

Art. 118. – (1) În sistemul public de pensii, pot cumula pensia cu venituri provenite din situaţii pentru care asigurarea este obligatorie, în condiţiile legii, următoarele categorii de pensionari:
a) pensionarii pentru limită de vârstă;
b) nevăzătorii;
c) pensionarii de invaliditate gradul III, precum şi copiii, pensionari de urmaş, încadraţi în gradul III de invaliditate;
d) copiii, pensionari de urmaş, prevăzuţi la art. 84 lit. a) şi b).

Prin urmare, pensia de urmas se poate cumula cu orice alt venit provenit din situatii pentru care asigurarea este obligatorie, indiferent de cuantumul acestui venit si indiferent de durata timpului dce munca prevazuta in c.i.m.
Ultima modificare: Marți, 4 Martie 2014
Cornel Vasile, Consilier juridic
Multumesc frumos!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură