Schimbarea numelui de familie si a prenumelui pe cale administrativa se face conform Ordonantei Guvernului Romaniei nr. 41/2003
Competenta de solutionare a cererilor este a presedintelui consiliului judetean, respectiv a primarului general al municipiului Bucuresti, care se pronunta prin emiterea dispozitiei de admitere sau de respingere a cererii de schimbare a numelui, în termen de 60 de zile de la primirea cererii, conform prevederilor art. 13 din O.G.R. nr. 41/2003.
Sunt necesare motive temeinice care sa indreptateaasca solicitantului sa ceara schimbarea numelui sau a prenumelui pe cale administrativa.
La cerere trebuie anexate:
? copii legalizate de pe certificatele de stare civila ale persoanei care solicita schimbarea numelui;
? un exemplar al Monitorului Oficial al României, Partea a III-a, în care a fost publicat, potrivit art. 10, extrasul din cererea de schimbare a numelui, exemplar de la publicarea caruia sa nu fi trecut mai mult de un an;
? certificatele de cazier judiciar si cazier fiscal ale solicitantului;
? orice alte acte pe care solicitantul le considera necesare pentru motivarea cererii sale.
[ link extern ]
[Nu mai copiati ce nu are legatura cu subiectul si puneti sursa]