Am participat la o licitatie pe dirigentie de santier unde trebuia la experienta similara sa fie depuse contracte si documente contrasemnate de catre beneficari:
"Se solicita prezentarea unuia sau mai multor certificate /
documente / contracte / procese verbale de receptie / orice alte documente
emise sau contrasemnate de beneficiar / beneficiari, care sa confirme
prestarea serviciilor in ultimii 3 ani "
La contractele unde am fost de fapt subcontractanti am depus recomandari de la angajatorul nostru, nu de la beneficiarul lucrarii.
Acum cei de la Autoritatea Contractanta doresc sa le trimitem recomandari de la beneficiarii lucrarii. La finalul lucrarii recomandarile le-am primit -bineinteles- de la angajatorii nostri, nu direct de la beneficiari.
Au dreptate sa ne ceara astfel de documente daca noi am depus pentru fiecare contract recomandare de la beneficiarul nostru, nu de la cel al lucrarii? Putem trimite raspuns la solicitarea de clarificari ca ceea ce ne cer depaseste Fisa de date a achizitiei publice?
Conform art.45 din OUG 34 si a acordurilor de subcontractare uzuale, raspunderea subcontractantului este doar in fata contractorului, in acest sens putandu-se interpreta ca, beneficiarul prestatiei subcontractorului este contractorul. Conform aceluiasi articol subcontractantul nu raspunde in fata beneficiarului lucrarii, implicit beneficiarul lucrarii nu va trage la raspundere subcontractorul si automat, nici nu are de ce sa il recomande.
Daca beneficiarul lucrarii nu doreste sa va emita recomandare, trimiteti recomandarea contractorului si invocati in raspunsul la clarificare art.45 din OUG 34.