avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1281 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Revizie dosar pensionare medicala
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Revizie dosar pensionare medicala

Am varsta de 61 de ani, sunt pensionat medical cu grad 2, si, sunt chemat pentru revizia medicala anuala. E corect ? Eu stiam ca, cei care au mai putin de cinci ani pana la varsta de pensionare nu mai sunt revizuibili. Ce e de facut ?
Cel mai recent răspuns: Amitrica , utilizator 13:34, 7 Martie 2014
Pensionarea definitva se face cu 5 ani inainte doar atunci cand pe langa mai putin de 5 ani pana la varsta de pensionare se constata si indeplinirea stagiului complet de cotizare de 34 ani si 6 luni.
Este multa bataie de joc.
Am si cei 35 de ani de cotizare...
1. Din Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice:

Art. 79
(1) Nu mai sunt supusi revizuirii medicale pensionarii de invaliditate care:
a) prezinta invaliditati care afecteaza ireversibil capacitatea de munca;
b) au implinit varstele standard de pensionare prevazute de prezenta lege;
c) au varsta mai mica cu pana la 5 ani fata de varsta standard de pensionare si au realizat stagiile complete de cotizare, conform prezentei legi.
...

2. In stagiul de cotizare de 35 de ani nu intra si perioada cat ati fost pensionar de invaliditate.

3. Daca indepliniti conditiile legale mergeti la Casa de Pensii si solicitati aplicarea legii.
Multumesc !

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pensie de invaliditate barnos barnos barbat, nascut in 20 martie 1955, pensionat gr.3 de invaliditate in 2010, avand stagiul de cotizare de 32 ani. din 2010 si pana in prezent a lucrat cu contract ... (vezi toată discuția)