avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 752 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Indemnizatie de crestere a copilului
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Indemnizatie de crestere a copilului

Buna ziua. Sunt studenta in ultimul an la Universitatea de Medicina si Farmacie si momentan sunt insarcinata in 7 saptamani. Conform calculelor data nasterii va fi in 9 noiembrie, lucrarea mea de licenta fiind prezentata in septembrie. Fiind vorba de o luna in care nu mai frecventez scoala mai pot beneficia de insemnizatia de crestere a copilului? Tin sa mentionez ca nu sunt angajata. Multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 13:37, 11 Martie 2014
1. Imediat dupa absolvire (chiar si fara diploma de licenta) va inregistrati la Agentia de Somaj in termen de maximum 60 de zile calendaristice de la data absolvirii.

2. Perioada in care ati frecventat cursurile de zi ale facultatii, cea de 60 de zile de care vorbeam mai sus, si perioada de somaj indemnizat sunt perioada eligibile pentru a beneficia de indemnizatie pentru concediu cresatere copil.

3. Din OUG 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor:

Art. 2
(1) Incepand cu data de 1 ianuarie 2011, persoanele care, in ultimul an anterior datei nasterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri din salarii, venituri din activitati independente, venituri din activitati agricole supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumite in continuare venituri supuse impozitului, pot beneficia optional de urmatoarele drepturi:

a) concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la un an, respectiv 3 ani in cazul copilului cu handicap, precum si de o indemnizatie lunara;